mandag 12. august 2013

Limoncello


Mange av dere følger kanskje Ernst Kirschsteiger på svensk TV? I år har han blant annet laget limoncello, noe jeg har hatt lyst til å smake på lenge. Men Ernst inviterer meg nok ikke på en drink, så for å sjekke om dette er noe for meg så bestilte jeg en på polet. 214,- for en halvflaske.

Og har dere sett for en nydelig gulfarge!!

Og smaker den godt?? Tja, den første munnfullen er syrlig og herlig. Men så blir den litt søt og emmen i ettersmaken. Nå har jeg satt den i kjøleskapet og skal ta en liten "snaps" etter middagen en dag. Det tror jeg den passer til.

Men skal jeg absolutt drikke noe med alkohol i, så forblir nok favoritten.............




1 kommentar:

Sylvia sa...

Lemonchello....min søsters favoritt,siden hun elsker Italia.
Det finnes forskjellige typer av den, så prøv en annen neste gang,du.
Jeg synes den er god kald, på varme sommerkvelder. Men prøv den over iskrem, som dessert. Eller bland den sammen med sitronbrus eller Tonic.

Related Posts with Thumbnails