mandag 26. august 2013

Sommerminne 2013 - Del 3





Det kjem ein Dag, daa kvar ein Blom, som bider,
er fallen av; og slikt eit Fall er stort.
Di skal eg sjaa paa Blomen, fyrr han blaknar,
og nøyta Sumar'n, fyrr eg honom saknar.






Dette er de siste linjene i Ivar Aasens dikt SUMARKVELDEN. Språket er litt uvant, men det er vakkert!
(Vil du lese hele diktet, så trykk HER.)



Sommeren er på hell, men varmen fortsetter og fortsetter! 


Det er deilig å kunne sole seg nå når det snart er september.


Og jeg gjør som Ivar Aasen skriver i diktet sitt; jeg går rundt og nyter blomstene før de "bleikner", for jeg vil definitivt savne alle fargene i hagen når vinteren banker på om etpar måneder.


Og med denne sommeren "innabords", så tror jeg at vinteren blir lettere å takle. Jeg føler at batteriene er fulladet og vil tåle både snøstorm og måking!

Men ikke tenk på det; det er ennå laaaaangt fram i tid.
Håper jeg.




3 kommentarer:

liven sa...

Vakkert!!

Hos Jorunn sa...

Vakkert, vakkert hos deg! Nyt dagene:)

Klem fra Jorunn

Ingrid Tunheim sa...

Ja denne sommeren har vi virkelig fått påfyll og vi har hatt fire nydelige dager på hytta. Jeg har endatil kjørt båten og det er ikke ofte. I kveld bærer det hjem igjen for meg, jobben kaller. Mannen, som er pensjonist, blir igjen og jeg kjenner meg litt misunnelig. Det blomstrer nydelig hos deg.

Related Posts with Thumbnails