lørdag 12. mai 2012

Baby foot




For en stund siden hadde den hyggelige bloggeren COSMOS et innlegg om et produkt som heter BABY FOOT.
Dette var noe helt nytt for meg.
Da jeg skjønte at noe magisk ville skje etter noen dager; at huden rett og slett ville løsne og skrelle seg av føttene mine, ja da MÅTTE jeg jo bare prøve!

baby foot=

Og ble jeg skuffet? Ikke i det hele tatt.
Produktet holdt virkelig hva det lovet. Jeg fulgte bruksanvisningen nøye.
I pakken ligger 2 plastsokker. I dem er den en slags gele, og jeg klippet en åpning i den ene sokken og tok på litt gele på siden av foten min for å teste om jeg tålte produktet. Jeg hadde litt plaster over, og etter 2 timer så benet like helt ut. Da skred jeg til verket.....

Jeg tok en siste tur på toalettet og rigget meg til i sofaen med bena i plastsokkene. Med noe bra på TV og med ektemann som butler hadde jeg 2 fine timer med bena i "bløt".

Etterpå skulle geleen vaskes av, og bena var akkurat som før. OK, sånn skulle det være i noen dager ifølge bruksanvisningen. Hudavflassingen skulle skje først etter 5-7 dager. Så det var bare å vente.

Og hva skjedde etter 5 dager? Jo, huden løsnet på siden av foten. Og i dagene som kom løsnet mer og mer. Fristende å rive av huden, men jeg satte meg med bena i vann noen ganger og fikk butleren til å skrubbe føttene mine med en peelingkrem beregnet for hendene. Da løsnet mesteparten.

Og fikk jeg fine føtter? Ja, jeg fikk fine føtter. Har nok ikke hatt sånne føtter på minst 40 år. Det har tatt 2 uker å fullføre prosessen. Alt har gått etter boka.

Jeg har vært hos fotpleier etpar ganger de siste årene, og det er veldig behagelig. Men det koster jo noen lapper det også, så da er det igrunnen OK at en pakke med Baby Foot koster rundt 200,-.

Nå gjenstår det å se om jeg klarer å fortsette smøringen så bra at huden holder seg myk lenge. Enn så lenge har jeg føtter som kan vises fram for verden nå når sommeren er på gang!!


7 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Så herlig da å finne et produkt som holder det det lover.... Og som du sier, nå kan du gå en deilig varm, myk og solfylt sommer i møte.....

Jeg har naturlige myke babyføtter og det er ikke alltid kjekt... Jeg får veldig lett vannblemmer og gnagsår og tåler ikke å gå barbeint annet enn på gress. Barbeint i sko kan nesten bare glemmes.....

Ja ja, det er noe med alt ser det ut til.

-Sanna- sa...

Wow... den må jeg prøve.
Ellers gjorde det jammen samme nytten med gummistøvler i sommervarmen, i hine hårde tider !
I barndommens dal under slåtten, gikk vi jo i gummistøvler fra morgen til kveld i all slags vær. Ble litt hudavfall av det !

Har det kommet noe sommervarme i Larvik da? Her er det fremdeles strømpebuksevær på jobben. Kaldt å jobbe ute i barnehage om dagen. Har jobbet ekstra mye de siste månedene og da er en ganske så pumpa når en kommer hjem. Ikke bare bare å runde 60 !
Nå reiser vi til Stavanger om en times tid. Eldste barnebarnet skal konfirmeres i morgen, - det blir stas !
Snakkes plutselig.
Klem herfra.

Anonym sa...

Dette høres ut som noe for meg, for jeg har ikke baby foots... jeg føler meg mer som hairy big foot om dagen ;) hihihi

Anonym sa...

Så godt å høyre om et produkt som virker:)
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:)
Ønske deg ei fin ny uke og ein like fin mandag!
Klem

Mayen sa...

Kjekt å se at noe virker ;o) Og du har rett: dette var en mye billigere variant! Har vært hos fotpleier noen ganger de siste månedene pga en ødelagt negl, og det koster ALTFOR mye. Skjønner at de skal overlever, men...kunne vært litt billigere ;o) Skal sjekke ut tipset ditt.

Anonym sa...

Har du forsøkt å la fisker spise huden?
Eur 10,- for 15 minutter. Inkl. smøring med kokosholdig krem etterpå. Føttene blir som nye. Eller slik de alltid har vært :-)

Elisabeth sa...

Virkelig noe for meg. Hvor har du fått kjøpt denne kjekke saken?

God lørdag!

Related Posts with Thumbnails