lørdag 17. mars 2012

Mens vi venter på Ukulelen.....

Et plutselig innfall fikk meg til å søke på nettet etter priser på UKULELER.

Rev Ken and his Ukulele


Oj, jammen er det mange fine der ute:

Stagg US-LIPS ukulele, mørk rosa 

Og de er ikke så dyre heller!

Jeg har nå bestilt en hos FOR FULL MUSIKK, og venter på den. 
Utsolgt for øyeblikket, men kommer snart!!
(Kan nesten ikke vente!!)

Nødvendigvis er det blitt prat her i hjemmet om akkurat dette kjøpet. Husband himler med øynene (med øynene lukket heldigvis, men jeg ser det allikevel!). 
Min drøm om å lære å spille piano har det aldri blitt noe av. Så når jeg nå planlegger å bli Ukulele-stjerne, så skjønner jeg han ikke har helt tro å det. Heller.
Men det hadde jo vært moro å prøve! 
Dere skal få rapport.

Ettersom det var leveringstid på Ukulelen min, så har det kjøpet kommet i skyggen av andre viktige ting.
BBC Lifestyles mat-TV-serie med Laura Calder, for eksempel:

Bildet lånt HER. 

Fy søren, så gøy å se på! Og ettersom jeg er jente og ikke lar meg distrahere av puppene hennes, så klarer jeg å følge med på hva hun lager, og hvordan hun gjør det. Det er utrolig mange tips der, og hun lager mange spennende ting. Programmene er bare helt gjennomført koselige!

In the 354-page book Laura Calder, a gifted writer, shares the menus enjoyed at food-rich gatherings she hosted or had been to recently. At the beginning of each menu, she offers delectable musings on the occasion and/or the dishes served.
Bildet lånt HER.

Husband og jeg ser ofte på TV sammen, men når han begynner å bla i programbladet PÅTV, da skjønner jeg at han ikke helt er fornøyd med programvalget og prøver å finne noe bedre han kan se på på "sitt eget" TV i 2. etg.

Akkurat det ga jeg blanke i forleden dag mens jeg satt i sofakroken og så og så på min gode venninne Laura mens hun vispet, kokte, saltet, stekte, hakket, skar, smakte og smilte rundt på kjøkkenet sitt. Og hun har så mye fint kjøkkenutstyr!!

Plutselig utbrøt jeg: "Åh, jeg ønsker meg en Mandolin!" 

Uten å ta blikket fra programbladet smalt det fra mannen min: Nei, nå får det holde med den Ukulela!








MANDOLIN, FOR SØREN!!




9 kommentarer:

-Sanna- sa...

Haaaaalloooooooo !
Er'u blitt bigamist på dine gamle dager, nå !
Jaja, med de mannfolka, skjønner jeg deg godt....
Ukulele eller mandolin, - disse lekkerbiskene dine, kommer til å bli sprø tilslutt !!
Håper iallefall du kjøper en rosa, da.
Her har snøen såvidt begynt å smelte, men fremdeles høye brøytekanter. Nede i bygda ligger det bare smårester. I morgen er det meldt mere snø. Sånn er det å flytte til et he... avhøl.
Siste stikket er at vi ikke har mobildekning her oppe heller !
Makan til plass !!!!!!!

God helg til deg som lever i sivilisasjonen.

Ingrid Tunheim sa...

Skulle ønske vi også hadde BBC Lifestyle for jeg vil også se de programmene.... Vi har en sånn mandolin, men tror ikke den har vært i bruk, garantert ikke av meg i alle fall.....

Ha en fin lørdag.

Mayen sa...

EEEEElsker BBC lifestyle og HD! Mye fint å se ;o) Ukulele er moro, har prøvd, men trur ikkje æ vil kjøpe akkurat no. Og den Mandolin til kjøkkenet..artig den første tida, men no står den i kjelleren

Berit sa...

He-he, jeg ler:)
Skulle gjerne ha hørt deg spille når du får den ukulela i hus:)

Anonym sa...

hahahahahaha jeg syns du skal ha begge deler! hahahaha: JA TAKK BEGGE DELER! I pose og sekk, ukulele og mandolin hahahahahahahaha

hils mannen din og si det! hahahahahahahaha :)

ps. jeg vil helst bare se på Jamie Oliver, han er såå kjeeeeeeeeeeekk! Ja også svenske Niklas som også lager mat ;) hehehehe

Fru Andersen sa...

Kniiiis, lo slik at jeg fikk Colaen i nesen her;-)
(Drikker nemlig Cola på en mandag, det er liksom da man trenger det aller mest;-))
Blir spennende med ukulele da! Vi dro med oss to stykk fra Los Angeles i for-fjor, men ikke blitt noe særlig fart over spillingen gitt;-)

God mandag videre!

Lisas Hjem sa...

For en herlig blogg! Du skriver så godt - nå fikk jeg meg en god latter :)

Og gleder meg til å følge med videre da ukulelen ankommer :)

Klem Lisa :)

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, herlig innlegg:-)

Lykke til med ukulelen! Veslesnuppa her i huset ønsker seg en og - mye bedre enn blokkfløyte i hvert fall:-)

Monica sa...

Hei på deg.
he, he, for et herlig innlegg.
Du lokker frem smil og latter, tusen takk!!
Lykke til med ukulene.. ;))
Ønsker deg en riktig fin dag.
Klem, Monica

Related Posts with Thumbnails