torsdag 17. juli 2014

Blomsterbilder


Jeg har glede av å lage innlegg med blomsterbilder. Blomster forgår. Bildene består. Her er litt fra juni 2014.


Jeg har oppdaget at petunia er en flott snittblomst! Det fant jeg ut da en stor gren brakk av og jeg ikke hadde hjerte til å kaste den. Og den blomstret videre som om ingenting hadde skjedd. Jeg plukket av visne blomster, og nye kom. Akkurat som på de i potter.



Noen av dem har til og satt røtter, så de har jeg plantet. Foreløpig er de små planter, men de rekker nok å bli litt større. Det er MYE igjen av sommeren!



Jeg måtte smile litt da jeg oppdaget denne fargekombinasjonen i bedet ved 17-maitider. Her blomstret det i rødt-hvitt-blått til langt ut i juni.



Denne sannsynligvis ganske gamle sago-krukken fant jeg for en 10'er i bruktbutikken. Den hadde ikke lokk; derfor så billig. Men hos meg ble den en super potteskjuler! 


Fortsatt god sommer!


3 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Herlig med alle sommerblomstene som gleder oss i disse nydelige sommermånedene....

Anonym sa...

Blomsterbilder får jeg aldri nok av!! Me like.
når vi kommer hjem fra hytta så må jeg kaste tomatene mine, de er fulle av lus. jeg har gitt opp! Jeg skal ruske i jorda og heller plante Petunia jeg også. de er mye finere og jeg vil ha hvite - masse hvite :)

Og jeg har herved gitt opp alt av grønnsaker hahahahaha

Mayen sa...

Deilige farger og sommerfølelse!

Related Posts with Thumbnails