fredag 12. juni 2015

Syd-England mai 2015 - Del 6

Så var det hagebesøk!
Vi fikk god tid i HIDCOTE GARDENS. Vi vandret rundt og koste oss med blomster og fine hekker. Sjekk ut linken jeg har lagt ut over, for der er det absolutt finere bilder enn jeg klarte å ta. Det var jo litt tidlig i sesongen, så klart det blir finere der lenger ut på sommeren. 








Inkludert i inngangsbilletten fikk vi High Tea. Ifølge nettet heter det High Tea fordi det spises ved et høyt bord, og ikke bare i en lenestol foran peisen. Da tror jeg egentlig det skal være litt mer skikkelig mat, men her fikk vi Scones og te. Og Cluttered Cream. Det er noe fløtegreier som er kokt lenge og har blitt stiv og smør'ete.


Jeg har alltid synes scones er noen ekle smør+bakepulver-klumper. Cream-smøret var ekkelt. Meierismør er jo mye bedre! Og syltetøyet de serverer er jo bare sukkerstivelse. Men teen var god.
Jeg så jo også rundt meg den uken at folk spiste dette til lunsj. Unge jenter heiv lett innpå etpar sånne scones med cream.


Hagebesøket var veldig hyggelig. Så mye fint å se, og så flinke hagearkitekter de har hatt.

Jeg tar med noe helt annet på slutten av dette innlegget. Vi kom i prat med et par som hadde vært mye i UK. De hadde blant annet besøkt Llandudno. Stedet ligger nær Liverpool, som dere ser:


Dette stedet ser så fint ut! Vi kan jo lett komme dit; fly til Liverpool og tog eller buss ut dit. Kanskje neste år?


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails