fredag 26. september 2014

Spiselige saker



Vi er glad i  mat her i huset. Dette er min manns favoritt:




Jeg liker også reker, men hvis jeg skal si hva som smaker aller, aller best i hele verden så er det nok MOLTER.


Jeg kjøper flotte molter av en dame i nabolaget til kr 200,- pr kilo (!), men jammen fikk jeg i tillegg en kilo molter fra Finnmark her om dagen! Vi kjenner et par som har hytte der, og da de kom på besøk hadde de disse nydelige bærene med til oss meg.



Noen av oss her i verden er lidenskaplig opptatt av molter, og kan sitte og snakke om bærturer (som jeg aldri går på selv lenger), fine multemyrer, værforhold, insekter, osv. som påvirker bærhøsten. Gode multehistorier florerer i min omgangskrets. Oppskrifter og meninger utveksles. Som sagt; lidenskaplig. Jeg er kanskje verst, for jeg får bokstavelig talt skikkelig vann i munnen av bare å prate om bærene. 

Men nok om moltene. Jeg forstår folk flest ikke har sansen for bærene. Heldig for meg!

Jeg avslutter heller med et screenshot av en Snap som kom fra utvekslingsstudenten i USA nylig. Hun har humor den jenta.......

Amerikansk pannekake med Marple Syrup.



1 kommentar:

Ingrid Tunheim sa...

Tror reker må være min manns favoritt også. Imidlertid tror jeg softis og iskrem er det aller aller beste jeg spiser... Multer derimot synes jeg er greit nok. Ha en strålende fin helg.

Related Posts with Thumbnails