onsdag 15. oktober 2014

Den franske Riviera 2014


Her er noen flere bilder fra ferien vår i Juan les Pins. Her er stua i leiligheten vår. Helt supert!


Og så lurer jeg på om dere ser hva DETTE er?


Jo, det er dyna vår. Dobbeltdyne, til og med. Det er den lette sommerdyna vår som er puttet i en vacuumpose, så har vi sugd ut lufta med støvsugeren, og veid den for moro skyld. Under 3 kg.

Ifjor slet vi med de obligatoriske lakene med ulltepper oppå. Æsj....ekkelt!! Men i år sov vi utmerket! 


Og som om ikke det er nok, så hadde jeg med noe annet også. Noen dager får vi dro til Frankrike hadde jeg bursdag, og fikk disse fine rosene. De kunne jeg selvsagt gitt til naboen eller noe får jeg dro, men jeg ville heller prøve å få dem med meg. Så jeg klippet av stilkene noe........


 ....puttet dem i en Tupperware brødboks (som vi brukte der nede).....



......og danderte dem i diverse kanner og glass:




Koselig med blomster på bordene. Her er stuen, med utsikt mot kjøkkenet:


Kveldsmat på terrassen. Vi kunne spise alle måltid ute. Deilig!!


Rose hjemmefra på badet: 


Denne offentlige stranda er ren og deilig. Nå i oktober er det ganske god plass der. Mange franske pensjonister her:






Denne strandrestauranten har litt bedre orden enn de andre, og delvis god mat også. Nypusset sand hver morgen:


Det koster en hundrelapp pr dag å  leie solseng, men en har også tilgang på daybeds i flere størrelser hvis en vil krølle seg med en god bok i skyggen sammen med et glass vin......


No comments. Dette er ferie!!:


Men det kan jo komme dager uten sol. Vi hadde en halv slik dag, og da må en gjøre det beste ut av det. Her er mitt lille spa:


Men tilslutt, etter deilige timer i skyggen under parasollen, eller duppende i vannet, fulle av øl og solstråler, så gikk vi tilbake til hotellet for siste gang. Som dere ser er solen på vei ned, og det var varmt, rosa lys på stranden. Vi prøvde å strekke ut den fine dagen så langt vi kunne. Neste år blir vi minst 2 uker!



(Og vel hjemme fant jeg julekalendere i butikken....Sukk)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så deilig!!!! :) Fine feriebilder og deilig stemning!!!!! :) Spa på verandaen er jo bare så deilig da :)
Franske riviera er noe for seg selv, jeg har jo gode ungdomsminner derfra. Tralala :)

ps. hvor får man kjøpt slike vakuumposer? Den vakuumkofferten jeg har (innkjøpt på tvshop for flere år tilbake) synger nå på siste verset og jeg må finne nye løsninger. Disse posene var veldig super, flere poser i stedet for en stor liksom! :)

Ønsker deg en fin søndagskveld og en fin uke som kommer.
Hilsen Mette

Mayen sa...

Lå på samme stranden ifjor, en utrolig trivelig plass å være ;o) Lurt å ha med egen dyne, jeg har alltid med pute, et must uansett hvor jeg ferdes i verden. Ha fine dager fremover ;o)

Related Posts with Thumbnails