fredag 24. oktober 2014

Trondheim - del 2

Så kommer noen flere bilder fra Trondheimsturen vår. Først et bilde av inngangspartiet på Clarion Hotellet:



Som nevnt før er det innmari rare vinduer på dette hotellet. Det ser ut som om hele bygget er sprøytelakkert, og så har de ikke giddet å maskere vinduene først. Det er selvsagt ikke sånn. Dette har noe med energibesparelse å gjøre. Men jeg følte liksom at jeg hotellet alltid var litt ute av fokus....



Og dette er nabobygget: 


Dette rommet likte vi nok best. En Ford Thunderbird som her heter Trønderbird:


Jukebox, selvsagt!


Min manns familie hadde en sånn koffert når de dro på biltur hver sommer ca 1960:


Noen som husker denne primusen?


Utstillingene var laget på en artig måte. Men vi fordypet oss i verken det som var vår barndom eller Hip Hop og Heavy Metal. 


Opptak fra flere tiår tilbake er jo blitt vist på TV opp og ned i mente, så det har vi jo sett før. Så MÅTEN utstillingen var laget på var mer interessant enn utstillingen i seg selv. 
Synes vi, da. 

Jeg likte barneavdelingen best. Dere gjetter vel hvem vi besøker nå?:






Museumsbutikken hadde mange kjempefine ting til en fornuftig pris. Men jeg har blitt flink til å foto-shoppe. Da kan jeg se på tingene så ofte jeg vil, men de tar ikke plass i hjemmet vårt. Her er noe av det jeg ikke kjøpte:





Fine sparebøsser:





Utsikt fra Rockheim. 
Ser dere den blå krana helt til høyre i bildet?
Og ser dere "tårnet" på det hvite bygget rett til venstre for krana?
Det er kontoret til Åge Aleksandersen.



Flere bilder kommer!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails