fredag 15. april 2011

Macho nok??

I disse tider er det nok mange foreldre som gruegleder seg til sønnen eller datterens store dag; konfirmasjonen.



Jeg har fått et spørsmål om å lage bordkort til en gutt, og har selvsagt sagt ja, men har nok grublet litt på hvordan jeg skal få dette til å se pent ut uten at det blir for søtt og pyntet.

Søsteren hans laget jeg bordkort til ifjor, og det var ganske lett. Rosa, blomster, stæsj og dæsj.  (Klikk her hvis du vil se dem.)

Men til den unge mannens konfirmasjon i år ble det litt verre. Hvordan lage noe som virkelig pynter samtidig som det skal være litt guttete??

Og når jeg plutselig fikk mitt siste EBAY-kjøp i posten så ble det veldig fristende å lage det LITT søtt til en gutt også.



Denne EK-punchen klipper nemlig ut sommerfugler som kan henges på glassene.


På innsiden.......


...eller på utsiden.


På sommerfuglene skal selvsagt navnene på gjestene skrives, og så må de pyntes med litt perler eller noe. Det er nå oversendt noen prøver til konfirmanten og hans mor til vurdering. Blir det ønske om fotball eller noe annet guttete så skal jeg vel takle det også. Tenkte jeg skulle vise det fram til dere, iallefall. og ønske GOD HELG!! Og kanskje også god påske til dere som har tatt ferie idag :-)


5 kommentarer:

Bondekona sa...

Heh...
Jeg har lovet min egen konfirmant at han skal slippe unna sommerfugler og glitter..., men de er jo forskjellige. Noen elsker sikkert nettopp sånt.
:P
Ble veldig misunnelig på den trykkeren.
Hadde jo vært veldig greit..
Finnes andre ting enn sommerfugl?

Linda - HJERTEHUSET sa...

Jeg har gutte konfirmant i morra og gleder meg masse:-)) Ta ein kikk på mine bordkort for tips:-)
klem

Mona Christin sa...

Hei.

Det er ikke bestandig så lett å finne på noe til en gutt. Men kanskje sommerfugler kan funke. Håper du får positivt svar tilbake. En sånn "trykker" hadde vært kjekt å ha. Liker sommerfugler, jeg.

Ha en fin fredagskveld.

Klem Mona C

-Sanna- sa...

Hu og hei...
Fine sommerfugler.
Nå kom jeg plutselig på at jeg har glemt å fortelle deg at jeg har handlet på EBuy. Sier som en av 2-åringene i barnehagen jeg jobber i: fliinkkk !!
Det ble noen bittesmå blomster fra Thailand, massevis av metallpynt fra Kina og et eller annet jeg allerede har glemt....
Men du... det har vært innmari synd på meg hele uka.
Jeg er like sjuk som en forkjøla mann!!
Så nå har jeg tatt meg en øl i håp om at det kan bøte på de forferdelige smertene som river i kroppen. Ja, jeg er jo forkjøla da.....
Ha en snørrfri og god helg.

Camilla sa...

Så stilige bordkort! Det var en god ide med tanke på navnedag vi skal feire, etterhvert.
Hvor får man kjøpt noe slikt, ser du skriver på ebay men ;)

Klem fra lille M og meg.

Related Posts with Thumbnails