lørdag 30. august 2014

Vanningsforbud

Her i byen har vi hver sommer vanningsrestriksjoner. Enten det trengs eller ikke. 
Og da har vi som bor på vår side av gata lov til å vanne fra kl 17-20 hver tirsdag og fredag.
Utenom den tiden kan en vanne med håndholdt slange så mye en vil.
Men så er det jo sånn at skal vanningen monne noe, så må det vannes MYE. Småskvetting bare gjør jorden hard på overflaten og en tuller med røttene. Og det å stå med en slange med kaldt vann og vanne og vanne.........ja, det er veldig kjedelig.

Men da varmen var på det verste i sommer MÅTTE jeg ty til denne vanningsmetoden. Men som dere ser beveget jeg meg nok på grensen til vanningskriminalitet ved noen anledninger:


Gjelder fotholdt som håndholdt?
Her sitter jeg og leser mens jeg vanner. 


Stolholdt går vel egentlig ikke så bra.
Men jeg måtte jo lage middag!
Teller den unnskyldningen?
(Og for dere som ikke tror at kommunen passer på; for etpar år siden hadde jeg ikke koblet fra slangen på utekranen mens vi var borte i noen timer. Vannet sto ikke på, altså. Og da vi kom hjem hang det en gul, streng lapp på kranen som fortalte at sånt skulle en bare ikke gjøre!)




Når dette skrives regner det så det pøser ned. Ikke noe mer vanning i år. Ingen vei tilbake; det er høst!




1 kommentar:

Ingrid Tunheim sa...

Det er noe trivelig med høst også synes jeg, men vinteren kan jeg godt klare meg uten.

Related Posts with Thumbnails