søndag 18. april 2010

Helgens loppefunn!

Endelig er sesongen igang!
Igår lot jeg oppussing være oppussing, og dro på et lite loppemarked 3 minutter unna med bil.
Her er noe av fangsten:
M for MÅTTE bare ha dem! De er veldig tynne i porselenet, og ser gamle ut. Rosemønsteret er ikke malt på, så antagelig er dette noe utenlandsk uten stor verdi, men de blir fin pynt hos meg.

D for DUK, selvsagt!

Denne lett skrukkete duken er noe av det skjønneste jeg har sett!!!

Og den var ikke alene.
Jeg fant et lite rom hvor arrangørene hadde hengt litt tøy og lagt fram gardiner.......og en liten haug broderte, heklede og strikkede brikker.
Og det som var det rareste; jeg var helt alene der inne!

Det så ikke ut som om noen hadde oppdaget dette rommet, og jeg tok med alle disse små skattene ut til selgerne så jeg kunne få betalt. På veien ut fant jeg en 2-liters kanne fra Tupperware.
Så sto jeg da foran en kjekkas i 30-åra med hendene fulle av duker og denne kannen,
og sa "Får jeg dette for 20?"
Og hva skjer?
Han ser på meg med et blikk som sier "ja, vil du betale så mye for denne gamle dritten, så gjerne for meg".

To av brikkene har brodert inn initialene på eieren og årstallet 1938.
Altså ble disse dukene laget for 72 år siden.
Antagelig var alle disse dukene fra samme person, for alle hadde samme gode kvalitet.


Dette bordet fikk jeg for 25,-.


Disse tre er vel søte?

Og hva synes dere om denne lille nysgjerrige fyren?

Og til sist vil jeg vise ei høne som var litt artig:
Hun sitter på trappa vår, - myndig som bare det.
Og hvis dere lurer på bokstavene, så skal jeg forklare:
Kremmerhuset har fått inn endel forskjellige bokstaver, men mangler f.eks. E!

Så da mannen min kom hjem fra jobb på fredag, så skulle det egentlig stått et hyggelig og oppmuntrende "MALE" på trappa vår for å ønske ham velkommen hjem til oppussingen av stua.
Men uten E ble det heller et ganske strengt utsagt som møtte stakkaren!
Og med denne strenge hønemoren i tillegg, ble det ikke bedre!!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails