lørdag 24. april 2010

Ny rekord?

Hva er DIN rekord i DEIG? Min er ca 50 cm.

Etter å ha bakt brød stille og rolig i Bosch'en min i 12 år, så opplevde jeg idag at den tok ut som en skremt gamp! Det må ha vært speltmelet.

Mens jeg HELDIGVIS sto ved siden av den så spratt plutselig lokket av mens selve maskinen valset rundt på benken som en hest på rodeo. Det så ut som om den prøvde å kaste av seg selve bakebollen, og jeg rakk å tenke at dette var et skoleeksempel på demonstrasjon av sentrifugalkraften.

Deigklumpene fløy gjennom luften, noen traff meg, men heldigvis spratt de tilbake da de traff magens sixpack, og havnet tilbake på benken.
Ja, jeg vil som sagt anslå min deigrekord til en halv meter. Noen bedre?

Når noe galt skjer prøver jeg alltid å finne "det kunne vært verre"-historier som trøst.
Og min venninne opplevde verre saker da hun hadde en røre full av fett, egg og sukker på benken, og veltet den slik at den rant ned i ALLE skuffene under! (De sto halvåpne fordi nedi dem var litt av hvert hun hadde brukt til bakingen.)
Deilig? (Deiglig, mener jeg.)


Det endte godt!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails