mandag 17. mai 2010

Hundemordet

Ettersom vi holder på med oppussing av stua, så har jeg  ingen koselige eller spennende bilder å vise fram,
- iallefall foreløpig!!


Men jeg har jo lyst til å lage et innlegg idag allikevel, og da skal jeg gjenfortelle en litt røff historie til dere. Tåler dere den?

Under opprydding nylig fant jeg et ark jeg har gjemt på i noen år. Det er utdrag fra en reiseskildring jeg fant på nettet et sted, og denne historien synes jeg var spesiell, så jeg printet den ut for å fortelle den til venner og kjente.
Nå skal jeg fortelle den til dere, og skulle gjerne linket til personen som så vennlig delte dette med oss på nettet, men jeg klarer ikke å finne ut hvor og hvem, dessverre.

Hovedhistorien består av en slags dagbok fra en Route 66-tur for en gjeng middelaldrende gutter som oppfyller drømmen om å leie Harley'er og kjøre samlet gjennom USA.

Så kjører de litt feil, og her begynner historien:


"Det var på denne skogsturen vi  hadde en uventet opplevelse. I en slak kurve oppdaget jeg brått at en stor hund kom byksende rett ut fra et gårdsrom på høyre side av vegen. Jeg fikk ikke reagert før den traff sykkelen min i framre del. Den tunge Harleyen gjorde et hopp, men roet seg og holdt seg på vegen. I speilet så jeg dyret som lå igjen i vegbanen. Omtrent to tredjedeler av kolonnen var bak meg, og stanset. Jeg kjørte straks tilbake til tunet, sprang til døra og banket kraftig på. Det sto to biler i gårdsrommet, men ingen åpnet.
Min tanke var at hundeeierne sjøl kunne komme og ta seg av hunden, men jeg fikk altså ingen kontakt med folk.

Jeg fant en meterlang planke og bekreftet den store hundens død. Den hadde store hodeskader, og var nok ferdig av møtet med sykkelen,. Så dro jeg pitbullen inn i gårdsrommet, og etter noen minutter var vi på vegen igjen.

I ettertid mente noen at vi var gale som stanset og tok kontakt. Vi kunne blitt møtt av en rasende fyr med hagle og saksøking. Jeg tror de tar feil. Snu bildet og se scenen fra bak gardinet i huset: Åtte ville bikere med hver sin svære Harley, en halvfeit gubbe med en blodig planke som drar deres daue angrepshund inn i tunet, mens den store Harleyen parkert utenfor antagelig har fått riper i lakken. Da var det nok best å ikke være hjemme!!"



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails