mandag 27. februar 2012

Kort og godt

Idag dro jeg på tur til min gamle nabo Karen. Hun var 80 år igår. Jeg var 4 år første gang vi traff hverandre, og vi har altså kjent hverandre godt i 46 år. Nå bor vi en times kjøretur fra hverandre, men sees allikevel noen ganger i året, og snakkes på telefonen.
Jeg hadde selvsagt laget et gratulasjonskort:


Blir aldri lei av å lage kort som kan stå og vise seg fram!


Når jeg knyter en sløyfe på toppen, så holder det fasongen så fint og står støtt og godt.


På baksiden lager jeg en lomme hvor jeg kan sette inn tags med litt stemplet tekst og min personlige hilsen til jubilanten.





Karen har fått mange fine blomster, og her er en vakker sak, ikke sant?


God servering fikk jeg selvsagt! Den friske 80-åringen har jobbet på kafé, og søsteren (79) har jobbet på kjøkkenet til noen rikfolk. Tilsammen har de nesten 100 års erfaring i å servere andre folk god mat.


Og selvsagt måtte jeg få med litt kaker hjem til min kjære.........





11 kommentarer:

Monica sa...

Åh du er så flink å lage kort! Kjempeflott :)
Koselig å ta vare på gammelt naboskap :) Det setter nok din gamle nabo pris på :)
Ha en fortsatt finfin mandagskveld :) Klem fra Monica

-Sanna- sa...

Stilig kort du har laget.
Vi har nå flyttet og kommet sånn noenlunde i orden. Men midt i dette flyttekaoset fikk jeg skikkelig influensa. I 3 uker har jeg vært utrolig dårlig og i går måtte jeg på legevakten. Kom ut igjen med medisin i hånda, for bihulebetennelse og lungebetennelse..... Etter 4 tbl. føler jeg meg nå en smule bedre. Så nå går det sikkert rette veien.
Men fyttikatta for en sjau !!

Sylke Feldhusen sa...

Koselig kort du har laget! Hyggelig at du vil bli med på min giveaway :)

Lisbeth sa...

Super flot kort du har lavet..:-)
Kan tenke mig at bursdagsbarnet blev glad for det.
Ser at du fik serveret fyrstekage, er det ikke det den heter?

Hej fra Lisbeth

Bibbi sa...

Wow, for et lekkert kort!!

Ingrid Tunheim sa...

Gratulerer med nytt musikkanlegg, vi er kjempefornøyd og håper dere også får mye glede av det.

Ang. boken så er det bare å lese og den er lettlest. Den er en slags dokumentar om fattige og undertrykte kvinner og også mye om hjelpeorganisasjonene som jobber for dem. Jeg syntes den var veldig lærerik og jeg fikk mange aha opplevelser.....

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Så fint kort! Kjenner det klør i "scrappe" fingrene etter å komme igjen selv nå! så koselig i bursdag da:) Og at dere fortsatt har kontakt:) Har nettop lest ferdig ny bok, skrevet om den på bloggen min:)
En fin og ny dag til deg!
Klem Anita

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så utrolig nydelig kort du hadde laget! Og så hyggelig at du fremdeles har kontakt med en gammel nabo! Jeg skulle gjerne sittet rundt det kakebordet! Men etter 2 uker på hotell med "all inclusive" så tror jeg nesten jeg mått stått over! He, he!

Ha en flott, vårlig uke der sydpå!

Klem Cathrine :-)

Nostalgia sa...

Nydelig kort med masse omtanke :-)

Den oppdekkingen så jo fantstisk ut :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke
Klem, Nostalgia

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kjempesøtt kort!

Min stil sa...

Wow, så flott. Du er superflink.

Jeg vil også gratulere deg som vinner av min give away :)
Send meg navn og adresse, samt hvilken premie vinneren ønsker, så skal jeg vidresende det til rette person.
Klæmmer Susanne

Related Posts with Thumbnails