mandag 4. juni 2012

Peon

Etter å ha omtrent bodd ute i noen dager da sommervarmen endelig kom i mai, så holder jeg meg mye inne nå. Jeg ser på værdamene på TV2 som går med skjerf og melder juniværet. Været gikk liksom i backlash da Gislefoss gikk ut i streik. Så klimakrisen i inneværende uke er muligens menneskestyrt.


Men inne kan en jo ha det gøy. Strykingen er unnagjort, joggebuksa med sprukket søm ble endelig reparert etter at den hadde tilbragt en uviss tilværelse på vaskerommet i hele vinter, Ubongo er blitt spilt med skoleelev med lærer i streik, og det ble endelig tid for litt blogging igjen.



For ikke å snakke om TV-titting! Hageprogrammene hagler på kanalene, og på toppen av kaka sendte NRK 2 &1 laksefiske direkte sist fredag.


På samme måte som da Hurtigruta ble sendt minutt for minutt, så satt jeg og gapte foran skjermen i timesvis. Jeg så bilder av vann som rant, folk som ble oppringt på mobilen på direkten av oppmerksomhetssjuke venner og slektninger, og andpustne laksefiskere som hadde årets kick på direktesendt TV. Uten at det gjorde opplevelsen større for dem av den grunn. De hadde vært like lykkelige uansett. Lakserus er fine greier. Sannsynligvis dyrere enn annet partydop, men tydeligvis usannsynlig godt for både kropp og sjel. Jeg koste meg iallefall, og håper NRK finner på noe mer vi kan glane på i timesvis mens det skjer next-to-nothing.


Og er det lite å se på på TV, så hender det jeg kikker litt ekstra på det fine brettet jeg kjøpt på OBS i Sandefjord nylig.


Og har jeg litt tid til overs så sjekker jeg potteplantene. De skal jo både ha vann og bli beundret:



Mens jeg er inne og fyrer (- ja, jeg måtte det, ja!!) så skjer det heldigvis litt ute alliikevel.
Peonen min popper stadig ut nye blomster, og jeg henter dem inn etterhvert. 
Kan ikke jeg orke å være ute hos dem, får de komme inn til meg!
Ha en fortsatt fin uke. 




5 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

En fin uke ønskes deg også....jeg så verken Hurtigrute-eller lakseprogrammet. Jeg har rett og slett ikke tålmodighet til slikt.....

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei vennen :)

Du skriver så fint, moro å lese :)

Så fine peoner - og en nydelig farge på den :)

Dette været fører til en del innetid ja, men nå i kveld har jammen sola begynt å skinne så fint ute her :) Håper det kan forbli sånn :)

Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :)
Ha en fin kveld, vennen, og kos deg:)
Klem Lisa:)

liven sa...

Nydelig peon!
Her er det nok et par uker til blomstring.....og skjønner at du vil nyte dem innendlørs i det kalde været:)
et koselig fat har du også fått deg :)

ha en fin uke!

Smykkas sa...

Bildet av peonen er helt fantastisk. Det gjør godt med vakre farger når været er dårlig.

Jeg satt også å glante på laksefisket og koste meg virkelig. Både dette og hurtigruten minutt for minutt har gitt balsam for sjelen. Jeg nyter de vakre bildene og lyder fra naturen. Ikke for mye mas fra reportere, så jeg håper også på flere minutt for minutt sendinger.

Klem

Anonym sa...

jeg savner Gislefoss. Nå håper jeg streiken snart er over. Jeg orker ikke se på tv2 av flere grunner, et par av de er all den hersens reklamen! og ikke minst all skrikinga de holder på med etter sport!

Når det er sagt så er peonen din FLOTT!!!!

Related Posts with Thumbnails