mandag 8. desember 2014

Danselykke!



Sist lørdag hadde jeg en fin dag! På formiddagen kom min unge venninne på 10 år for å ha litt førjulskos før vi skulle på Studio Nilles juleforestilling. Studio Nille er en danseskole som har holdt på i årevis, og som tilsynelatende stadig blir bedre og bedre, og hvor tusenvis av Larviksunger har lært å danse gjennom tidene. Jeg har vært på mange av forestillingene deres, men fra nå av skal jeg gå på ALLE!

Men først hadde vi et lite kurs i julekurvfletting. Dyp konsentrasjon:


Men så ble det endelig tid for danseopplevelse de luxe! Som dere ser hadde jeg fikset fine plasser på første rad!


Forestillingen het NØKKELEN, og fortalte om hvordan livet kan være. Noen jakter på status, noen har en fin fasade, men med bråk og krangel innenfor husets fire vegger.

Og så er det om å gjøre å finne nøkkelen til det livet en VIL leve. 
Forestillingen var abstrakt, men allikevel så en en tydelig rød tråd fra usikkerhet mot trygghet og godhet. 

Underveis i den lange og fine forestillingen var det vakre scener. Se på denne. Disse småjentene laget først et nydelig "stilleben" i starte av dansenummeret sitt:


Litt større jenter var også helt nydelige: 





Stemningsfulle scener med vakker musikk til:


Studio Nille har ikke bare barn som elever. Denne gjengen spenner fra 20-årene og oppover. Hun i rødt bakerst til venstre tror jeg er bortimot 70! Og de danset hip-hop, til info: 



Se på ansiktet til hun i midten. Det er sånt som gjør dette til en fantastisk opplevelse. Et 100% lykkelig barneansikt!:



Og så har jeg prøvd å få med absolutt ALLE som var med på forestillingen, men jeg fikk visst ikke med hele gjengen allikevel:


Ja, det var MIN lørdag. Jeg gleder meg allerede til vårens forestilling på Studio Nille!




(Hvis du vil sjekke ut Spotify el.l for å høre de fineste og roligste sangene fra forestillingen så søk på disse:

House by the sea       - Moddi
Clown                        - Emeli Sandé
Turning page             - Sleeping at last
5 fine frøkner             - Gabrielle
To build a house        - The Cinema orchestra
Just one day               - Mighty Oaks
Kort visitt                  - Ingrid Olava - Bauta
Hei lille hus               - Tonje Unstad - Mygga og Flua
Starchild                    - Bliss






Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails