lørdag 12. februar 2011

Kort om kaker - En liten historie

Forrige helg bakte jeg noen muffins jeg fant oppskrift på i et ukeblad.
De ble OK, og smakte godt til kaffen.


Muffinsformene tror jeg er fra Søstrene Grene. De er litt slappe i fisken, men jeg har to brett silikon-muffinsformer som jeg satte dem oppi. Da ble iallefall noen ganske fine i fasongen.

Dette er faktisk gjærboller.
Kokos, smør og sukker i et hull i midten.
Ikke akkurat slankeboller.


Som dere ser er ikke dette noen premiebakst som jeg stolt viser fram til dere.
Jeg tenkte bare jeg skulle fortelle en liten historie.....

Vi har noen venner i Polen som vi nå kan snakke med når vi vil via Skype. Gratis!
Denne elektronikken, altså!!! :-)

Mens kakene sto i ovnen, så snakket vi med dem, og fortalte at vi bakte. Åh, det gjorde de også! De hadde også gjærbakst til heving.

Jeg sendte email til dem med bilde av kakene våre etterpå. Det gjør ikke så mye om vi er langt fra hverandre når vi så lett kan snakke sammen og kommunisere via SMS, Skype eller email.
Billige flyturer med Wizzair går fra Torp i tillegg, så det er mulig å dra på besøk av og til.

En kan jo få fram en viss felleskapsfølelse når en vet at mens vi har kaffe og kaker sitter de ved sitt kaffebord og kanskje snakker om det vi alle har snakket om i Skype-samtalen vår.

Vel, kakebildene dere så over ble altså sendt via email til dem, og så kom svaret:

Joda, kakene deres ble også veldig gode. OG spist opp så fort at ingen rakk å ta bilde av dem!



Koselig bilde av våre polske venner. (Som selvsagt også leser bloggen min!)
 Her skal vi spise deilig, polsk mat på en liten ferietur vi hadde sammen i Polen for 2 år siden.

End of story.

10 kommentarer:

sylvia sa...

kjempekoselig historie,
ja verden blir så mye mindre med all teknologi,
så koselig med venner alle steder,
ønsker deg en nydelig lørdag.
klem fra sylvia

Anne Karins Mat og Vin sa...

For en herlig historie, og så kjekt å se dere har venner i Polen. Hvor i Polen bor de?
Vi har familie i Polen og reiser som regel en tur i året til Warszawa for å besøke dem. ELSKER Warszawa, jeg går aldri lei!
Jada, klart det kommer med bilder fra kjøkkenet, men først skal jeg ha innredningen på plass, ting tar tid hi hi.
Ha en herlig lørdagskveld. Nå skal jeg i grytene.
Klem fra Anne Karin

Unknown sa...

Skype er fantastisk, fint redskap til å holde kontakt med fjerne og nære venner. Og flotte kakebilder, mulig jeg må bare noen muffins selv ikveld..;)

Anonym sa...

Herlig historie og koselig bilde av vennene deres.
Jeg er også begeistret for Polen. Har vært i Warszawa to ganger og skal til Krakow om fire uker.
Nei , hva skal vi vel med slankeboller når vi kan kose oss med sånne som har smør , sukker og kokos i midten. De så knallgode ut !

Ha en fin lørdagskveld. Det blir nok pizza fra Pizzabakeren her....

Laila sa...

Heisann, verden har blitt så liten med all teknologien som binder oss sammen =)
Polen høres ut som et spennende land å besøke, det landet må nok opp på lista over "places to goo.."

Bollene så veldig gode ut!

Ha en fortsatt fin lørdag,
klem fra Laila

-Sanna- sa...

Jeg var egentlig på vei til kaffebesøk, jeg.
For jeg kjente muffinslukten. Men måtte snu pga. føret.
Har du sjekket bloggen min, foressten....

Fru R. sa...

Så koselig historie du deler!!
Har ikke prøvd Skype selv, men ungene er jo ivrigere, kommer nok etterhvert med meg og.
Har lyst å se mer av Polen, vi har vært i Warsawa.
Ha en fin lørdagskveld
Klem fra Mette

Anonym sa...

Koselig historie. Blir nok koselig tur :).

Liker headderen din!

Kos deg videre med lørdagskveld :)

liven sa...

Muffins er kjempegodt det....ikke tart de ble fort oppspist :o)

ha en fortsatt fin helg :o)

Noatunfrua sa...

Nam, dette så godt ut, ja!

Det er herlig med den teknologien, ja :) Godt man kan holde kontakten med gode venner!

Ha en nydelig morsdag!
Klem

Related Posts with Thumbnails