søndag 6. februar 2011

Ut i periferien

"Se meg, se meg!"


Ja, hvem har ikke hatt lyst til å rope ut det i barndommen, ungdomstiden og ........ja, alltid, kanskje?

Vel, det er kanskje en sannhet vi ikke helt er enig i hele tiden, for jammen er det deilig å være i fred helt alene med seg selv også.





Men vi som har begynt å blogge har jo egentlig sagt det til hele verden:
Se meg og hva jeg skriver og viser fram! Og heldigvis er det noen som ser oss.
Det er så hyggelig når det tikker inn lesere utover dagen, og det er spennende å se hva folk der ute skriver i kommentarfeltet.

Noen ganger blir en sett ekstra godt:

Denne awarden fikk jeg av Line Elisabeth.



Jeg ser jo at når kjekke jenter som Line Elisabeth da har en link til meg, så titter nye bloggere inn til meg. De "oppdager" meg, liksom. Noen liker det de ser og leser mye og lenge. Noen går raskt videre. Noen blir, og følger meg videre på veien. Gjett om DET er koselig!!

Derfor vil jeg gi awarden videre. Og jeg ser at awarden er til blogger som "har det lille ekstra". Jeg har absolutt IKKE problemer med å finne blogger jeg følger som har mye av det lille ekstra. Men jeg har valgt en litt annen vinkling på utvelgelsen:

Først gir jeg awarden til Lille Villa Vinnord.
Trine Lise som eier den bloggen bor ikke i et nytt, fint hus eller lettstelt leilighet. Hun bor i et hus på landet som virkelig har sjel! Hennes farger og idéer er vakre, uvanlige og morsomme. Og interessant nok er hun kanskje en heks??


Fra kjøkkenet til Villa Vinnord
Foto: Heksedamen selv



 

Nestemann jeg vil gi awarden til er Ami som bor i Sierra Nevada, USA.
Hun har akkurat begynt å blogge, og jeg er, når dette skrives, den eneste følgeren hennes. Lite kommentarer har hun jo også fått, ny som hun er. Jeg husker hvordan det var i starten; "Er det noen som ser meg??"
Derfor håper jeg noen av dere vil titte inn til henne som snarest, og kanskje legge igjen en kommentar? Hun har for noen dager siden lagt ut en nydelig historie om sin sønns fødsel. Noe for dere mammaer der ute, tenker jeg  :-) 

Ami's view.


Og jeg stopper der. Nå har jeg altså gitt awarden til en blogg som HAR det lille ekstra, og til en som forhåpentligvis FÅR det lille ekstra etterhvert.

Men det var jo noe jeg skulle fortelle om også i forbindelse med den awarden jeg fikk!

Jeg skal fortelle om 3 ting jeg liker. Here it comes:

1.  Jeg liker å se britiske serier og filmer på TV.
2.  Jeg liker å vandre rundt i bruktbutikker i fred og ro på skattejakt.
3.  Jeg liker å sitte ved et vann og se utover. Hvis det ikke er mye mygg og knott, da.....



Lånt fra Google


OK, kompiser! Da er det bare å klikke og kikke på bloggene jeg har beskrevet over. Den ene bringer dere ut på landet. Den andre over Atlanterhavet.

God tur!







12 kommentarer:

Noatunfrua sa...

Så lurt å gjøre det sånn :)
Gratulerer med award!

Ha en nydelig søndag!
Klem!

Anne Karins Mat og Vin sa...

Gratulerer med award, velfortjent! Ja det er gøy når følgere blir ved med å komme tilbake og legger igjen en hilsen, ingen tvil om det. Men inn i mellom strekker ikke tiden til, til å besøke alle dem man så gjerne ville gjort..
Flott av deg å gi videre awarden til utvalgte kandidater, skal inn og kikke hos dem begge to:-))
Ha en flott søndag med dine kjære og nære!
Klem Anne Karin

Unknown sa...

Gratulerer med velfortjent award;-D
Og for en flott måte å gi den videre på;-)

Ha en fin dag!

Klem fra Grete

Frøydis sa...

Heisann :-)
Grattis med award, og moro å bli enda litt mer kjent med deg :-)
Liker også engelske serier..regner med du fulgte med på Downton Abbey? Elsket den serien, og gleder meg til de neste episodene kommer! De spiller inn flere heldigvis:-)

Skal ta en titt på disse bloggeren..kan godt huske hvordan det var da jeg begynte.. :-)

Ha en flott søndag og klem fra meg

ELIN sa...

Gratulerer med flott award - så moro, og vel fortjent! Moro med nye blogger også. Ha en flott søndag. Klemmer fra Elin

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Så fint du har vinkla awarden, det var kjempefint:) Ikke rart du var mitt valg nr.1, det er vel fortjent!:))
Skal inn å se hos begge to:)

Ha en fin søndag!

Klem Line E.

-Sanna- sa...

Hu og hei !
Jeg skal ta meg en tur i bloggene du har skrevet om her. Men først må jeg få ut litt frustrasjon.
Nå er tak og vegger malt, fytti he..... for en jobb. Godt vi ikke visste hva vi gikk til. Da hadde vi sikkert ikke begynt. Og jeg har grunnet skiferen på peisen i dag. Og så til det værste av det værste. En stakkars vegg på stua skulle tapetseres i stedet for å males. Og den var bare 11 m2 imotsetning til de 50 andre....
Så turen bar til fargehandelen i går og vi, - les jeg, valgte tapet. Heldigvis spurte jeg om den kunne klæsjes oppå gammel strietapet. Og det kunne den selvsagt IKKE. Så vi måtte kjøpe spesiallim og en slags papirgreier, som måtte på veggen først. Da turen kom til betalingen, holdt jeg på å besvime. 3700,- kr og da hadde jeg tilogmed fått 10%
Javel.... reiste hjem og gremmet meg litt.
Men i dag er gremmelsen enda større. I fellesskap skulle vi få det papirmarakkelset på veggen. Etter div. diskusjoner, ble jeg jaget på dør. Og nå styrer lakeien ståket sjøl.
For 2 minutter siden kom han slukkøren ned og innrømmet at dette gikk til he....
Limet tørket for fort, det ble luft og bulker og alt er så inn i granskauen vanskelig.
Her er historien slutt, - foreløpig !

Anonym sa...

Hei og gratulerer med award, en velfortjent sådan !
Jeg får i alle fall stadig bekreftet hvorfor jeg følger din blogg.
Det fikk jeg igjen....med måten du gir den videre på.
Du er topp !

Ha en flott søndag.
Klem fra Ingunn :)

sylvia sa...

hei hei,
men å herlig et innlegg dette er, du er en flink blogger,
så sanne ord det du skriver her,
å har glemt å si så vakker en header du har i lilla, så vårlig,
ha en nydelig søndag,
klem fra sylvia

Monica sa...

Heihei :) Gratulerer med en velfortjent award! Og for en flott vinkling du har på din utdeling :) Skal ta meg en tur innom begge :)

Joda, det ble en tur ut. En KORT tur vel og merke. I snøstorm, på et tynt snølag oppå IS! Nei, da er det mye bedre å sitte inne og kose seg ja :) Nå ser jeg virkelig fram til å kunne gå ute uten å hele tiden være redd for å ramle, jeg ser jo klart for meg at jeg kommer til å knekke noe på en komplisert måte... Har aldri brekt noe, men med en beinskjør mor og bestemor så er jeg like redd som om jeg hadde brekt det meste! :P Jeg vil ha bar asfalt! :)
Fortsatt god søndag til deg :) Klem

Anonym sa...

Gratulerer med award,velfortjent.
Har vært innom begge og lagt meg
til som følger. Spennende med nye
blogger. Liker godt bloggen din,
du er så "lur" (godt ment) i din
måte å gjøre ting på.
Klem fra Mette.

Tee of Vinnord Cottage sa...

Åh!!! tusen tusen millioner takk for så nydelig award, og fine ord!!! :D Så hyggelig å høre at noen mener Vinnord har det "lille ekstra"...
Og jadda... jeg er nok en aldri så liten heks ;) Men definitivt en sånn søt & snill en! Har tilogmed svart heksehatt. Den henger på knaggen i gangen... og brukes på tur!

Related Posts with Thumbnails