tirsdag 9. mars 2010

Gyngehest

Nå har jeg et spørsmål til dere: Hva synes dere om denne?

Grunnen til at jeg spør er at jeg FANT denne på søpleplassen da jeg var der for å kvitte meg med ting som har samlet seg opp iløpet av vinteren. Er det en slikkelige vintage sak, eller er det bare skrot? Vi har ingen små barn i vår nære omkrets, så jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke den til? Og den passer vel kanskje dårlig til spisestuen vår fra 1920.....

Men den er jo veldig, veldig koselig, da.
Ser dere at den har vært malt, og at malingen fysisk er RIDD av. Jeg ser for meg årevis med bruk, kanskje av flere generasjoner barn. Sikkert en nevenyttig bestefar som har laget den av kjærlighet en gang. Den har hatt en brun påmalt man, men den er det ikke mye igjen av. Og sjekk de lekre bena på den hesten!

Jeg har aldri hatt noen gyngehest, så kanskje det er derfor jeg ble så begeistret? Men den er bare en halvmeter høy, så toget har nok gått for min karriere som cowboy denne gangen også......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei,
Vi har en lik hest hjemme og den er laget på Sem fengsel på 50 tallet uten en spiker, kun treplugger. Et skikkelig funn som jeg kjøpte på en brukthandel for noen år siden. Du var heldig som fant den på søpleplassen, så jeg anbefaler deg å beholde den:)
Cecilie

Related Posts with Thumbnails