onsdag 3. mars 2010

Norsk design

På bildene fra hamburgerbrød-bakingen min så dere kanskje en liten bolle? Her er et skikkelig bilde av den. Er den ikke fin?


Jeg har aldri sett deler til dette serviset i noen butikker etter at jeg kjøpte bollen min i Bø i Telemark for mange år siden. Det slo kanskje ikke an?

Bollen min er i tillegg et minne for meg fra en fin tur til museet Åheim Landhandel i Bø. Stedet er absolutt verdet et besøk, både for det som er inne og for området rundt.

Da eieren av landhandelen la ned butikken, så ble lyset slukket og døren låst. Så butikken er veldig autentisk, kan du si....

Men noe som er nesten mer interessant er 2. etg i huset: Der bodde familien, og landhandlerens datter bodde der til sin død. Og der hadde også tiden stoppet en gang før 1950.

1 kommentar:

Fiolkransen sa...

Nydelig bolle. Jeg har ikke sett det mønsteret før, men har hatt noen andre produkter fra dem..Vet ikke om de finnes i butikkene ennå, men fant engrossiden deres så du kan sikkert sende dem en mail og spørre etter forhandlere..http://www.chicas.no/

Ønsker deg en flott marsdag!

Klem fra Thea

Related Posts with Thumbnails