lørdag 19. juni 2010

6 positive ting



Utfordringen om å si 6 positive ting om seg selv OG vise bilde av seg selv kom fra Camilla en dag.

Jaha, ja. Dette måtte jeg fundere litt på.


Og etter litt fram og tilbake fant jeg ut at DETTE kunne jeg skrive om meg selv:

1. Jeg er snill.
    Hvis andre er snille mot meg.
    Ellers......

(En liten Rosenknopp våren 1962)


2. Jeg har stor respekt for andre mennesker, samme hvordan de er og hvem de er,
    hvis de bare er SNILLE mennesker.

3. Jeg er ikke misunnelig, og gleder meg over andres gleder.



4. Jeg har god selvtillit.
    Ikke misforstå, det er ikke sånn "Før var jeg innbilsk, nå er jeg feilfri",
    men heller at jeg lenge har skjønt at jeg ikke er så flink og perfekt at det gjør noe.
    Og det er HELT greit.



5. Jeg tør å prøve nye ting. (Å, dette har jeg ikke sett før! - sier det i hodet mitt stadig vekk.)




6. Jeg er 49 år, og er garantert mer nysgjerrig enn folk flest på min alder. Eller for å sitere mannen min: "Den hjernen din den spinner vel rundt, den."








7. Og husket jeg å si at jeg er SNILL??!


Og hvordan ser jeg ut idag?

Sånn:




(Nevnte jeg at jeg snart er 50...?)


Konfirmasjonsdagen


Jeg sender oppfordingen videre til ALLE:

Tenk minst 2 positive ting om deg selv, og se deg selv i speilen og kos deg med den du er!
Hver dag.


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails