lørdag 3. juli 2010

Så sant som det er sagt

Jeg har vært så heldig å få tilbringe noen dager sammen med en slagferdig ung dame på 12.
Det har kommet noen gode kommentarer jeg synes flere må få høre:

I går var vi på vei hjem fra tur til Kjerringvik, og da kjørte vi forbi 4 robuste mannfolk på rundt 50 som sparket fotball på ei løkke ved vegen.
Jeg ble imponert over at lett korpulente mannfolk i den alderen kunne sparke, løpe, leke, drible og kose seg sånn på en fin sommerkveld.

"Jøss, se på de sprekingene der da!", sa jeg. "De er jo ikke helt unge, men sparker fotball fortsatt."

"Åja," svarte 12-åringen. "Men se på den lille banen de har, da. Den er jo bare 2x2 meter."

Og ved nærmere ettersyn så jeg at hun hadde rett. Riktignok var banen LITT større, men de hadde flyttet ganske små mål tett, tett sammen, og hadde en veeeeeeldig liten bane å løpe på.



Så fortalte den unge damen om sin tante i 30-årene som ønsket å tatovere en delfin på magen.


"Åja", sa da en av seniordamene i hennes familie, "bare vent om noen år. Da ser delfinen ut som en hval!"

Så den tattoo-planen ble nok lagt på is.


FORTSATT GOD HELG!!


5 kommentarer:

Laila sa...

Hehe, treffende historier det der ja =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Som vi brukar säga: av fyllgubbar och barn får man höra sanningen. Men det var ju alerta herrar som lekte lite. En tatuering hade jag planer på när jag var yngre, men det blev aldrig av.
Ha en härlig söndag
Kramar
AnnaMaria

Marianne sa...

Ja det er fra ungdommen en skal høre det!

God sommer til deg også.

Marianne

Unknown sa...

He he, det er godt de ikke satte for store krav til sine ferdigheter da;-D Ikke morro med mannfolk som sparker på seg lyskestrekk og senker helteglorien ned over hue på kona ;-)))
Det ligger noe til deg på siden min!

Klem fra Grete

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan
Tack för dina fina tips till vad jag ska ha min loppisfyndade grunka till.
Härliga historier du berättar
Ha nu en fin sommarvecka
Kram
Annelie

Related Posts with Thumbnails