mandag 27. september 2010

Sånn gikk det

I vår laget jeg et bed ved trappa med dekorstein. Jeg syntes det så litt tomt ut og plantet noen margeritter der også.


Ettersom det er et litt rart og vanskelig sted å ha et bed, så tenkte jeg "Gåre så gåre".



Og det gikk.
Jeg har visst glemt å ta bilder da bedet sto på sitt beste med flest blomster, men dere får tro meg på mitt ord; det var fint.



Og det går mot høst, og det er visst ikke varme nok i sola til å fremkalle noen flere blomster. Men grønt og frodig er det. Disse blomstene skal jeg plante mange av i hagen til neste år også.

En annen plante som også likte seg godt ute var vanlig stueask! Jeg kjøpte to hanglete noen på et gartneri i sommer for kr 10, og plantet den ene i et bed i halvskygge, og en fikk stå i potte. Den i potta er fin og frisk, men har ikke vokst så mye. Men den i bedet er blitt kjempestor og fin! Godt tips hvis en skal på ferie; en kan plante ut inneplantene i skyggen og håpe på at de klarer seg?

Ha en fin kveld.

5 kommentarer:

Drømmeskyen sa...

Wow, skal si de har fått vokst seg store ja! Det ble veldig fint!:)Tror jeg må la meg inspirere av deg og lage noen slike bed til neste år:)

Klem fra Hilde

sylvia sa...

hei.
så nydelig et lite bed du fikset der, å sånn den har vokst,det er alltid hyggelig med planter,så smart et tips,med å plante ut inne plantene når en drar på tur.
ønsker deg en flott kveld vidre,
klem fra sylvia

Lisemoren sa...

Det var virkelig fint. Slike stein bed er veldig fine, og med de blomstene ble det prikken over ien.

Jeg har lagt slike steiner som et bed der vannet fra takrennen kommer ut. Det er fint når det regner også.

Klem fra Lisemoren

Anonym sa...

Så nydelig lite bedd og så velstelt. :)Klem.

Camilla sa...

Nydelig, de sarte margerittene bryter opp med steinen, veldig bra!

Klem, C.

Related Posts with Thumbnails