mandag 21. mars 2011

Småbrød

Ser det ikke godt ut???!!!



Disse flotte småbrødene har Wenche i TV2's God Morgen Norge bakt.




Den dama viser så mye variert kost og gir oss oppskrift på forholdsvis enkle retter som de fleste av oss klarer å lage. Men det er jo ofte tiden det står på, er det ikke? Og kanskje også lysten. 

Min matlagings-/bakelyst varierer veldig, men da jeg så oppskriften på småbrødene med revne gulrøtter og matyoghurt, så MÅTTE jeg bare prøve.

Og det er helt utrolig, men brødene mine ble igrunnen like fine, og helt fantastisk gode og saftige. 
Jeg måtte kjøpe inn matyoghurten og grov, sammalt rug og hvete, men resten hadde jeg i skapet. 

Har du lyst til å prøve, så klikk HER!


Wenche laget Irish Stew nylig også. Den prøvde vi. Og gjett om mannen min koste seg!! Han er ingen mesterkokk, men prøver seg innimellom, og her sto han for mesteparten av kutting og smaking, og det gjorde nok også susen; deilig lukt, smak og selvgjort. Kan det bli bedre?
Ja, og som "forrett" drakk han resten av Guiness-ølet som det skulle være litt av i denne gryta. (Ingen konkurranse fra meg der. For mye maltsmak.)




Men som om ikke DET er nok, så er jeg nå på vei ut på kjøkkenet for å lage Myk Pepperkake med appelsin. Høres det ikke godt ut? Også fra Wenches kjøkken, selvsagt.

Fortsettelse følger.....


5 kommentarer:

Bustenellik sa...

Her går også kjøkkenlysten opp og ned. Akkurat nå er den i en nedeperiode, hehe. Gleder meg til fortsettelsen. Hørtes spennende ut :-)

Nostalgia sa...

det så kjempegodt ut :-)
burde nok prøve å lage litt mer brødmat selv, altfor lett å kjøpe halvfabrikata eller ferdiglaget.

Ønsker deg en fiiin ny uke !

*Klem, Nostalgia

Line Elisabeth sa...

Hørtes spennende ut!
Må prøve å bli flinkere til å bake selv jeg, er så lettvint å gå i butikken å kjøpe vet du..men blir jo noe helt annet med hjemmebaket:)

Ha en fin ny uke!

Klem Line E.

Anonym sa...

Hmmm...Jeg synes stadig du har noe bakverk på gang. Og hjemmebakt er godt !
Og kjekt når du først har "ånda" som vi sier ;)
Enig ang ølet !
Har jo vært i Polen , jeg og drukket Tyskie ♥

Ha en fin mandag videre.
Klem fra Ingunn :)

Bondekona sa...

De så deilige ut!
:)
Herlig med litt nye oppskrifter.
Myk pepperkake (uten appelsin) har jeg også oppskrift på, kanskje på tide å dra den frem fra glemselen,-den er skikkelig god!
:)
Fin mandag!

Related Posts with Thumbnails