fredag 10. august 2012

Blunk blunk.....

Nei, beklager. Det hjelper ikke å blunke. Brillepuss hjelper heller ikke. Bildene ER ufokuserte. Men når jeg forklarer skjønner du kanskje hvorfor.


Jeg var på min sedvanlige snilejakt en kveld etter mørkets frembrudd. Og jeg synes solcelle-lampene mine rundt rosebenkene er så fine i mørket. Det ville jeg vise dere.

Men ettersom jeg ikke er verdens best informerte fotograf, så fant jeg ut at når jeg lot kameraet selv bestemme blenderåpningstiden, ja da ble bildene bra .......eh........forklarende. Bildet under er tatt i nesten totalt mørke. Vi venter nemlig på nye gatelykter, og det ER bare ikke noe lys her! Rare greier. Det ser jo lyst og fint ut. Men klokken er altså 11 på kvelden, og det er MØRKT!.


Dette er to lenker med lysdioder og et lite solcellepanel koblet til hver lenke. Lysdiodene er gravd ned i singelen langs kanten på dette lille tablået mitt. Og de lyser altså når mørket kommer. Jeg tror jeg kjøpte dem på salg på JYSK i fjor.


Men som sagt; bildene er veldig uklare. Jeg holdt kameraet så stille jeg kunne. Ikke så lett med en isboks full av sniler i den ene hånden, mygg på leggen og kameraet i den andre hånden mens kroppen står i meget ubehagelige stillinger rundt om i hagen.


Men skulle du få lyst til å gjøre et lignende lysstunt i din egen hage, så kan du iallefall se her at det fungerer.

Og jeg ble egentlig veldig imponert over hvor fine bildene ble der ute i mørket. Se her ved inngangen, for eksempel. Riktignok har vi en halvdårlig lampe ved inngangsdøren noen meter unna, men her ser det jo VELDIG lyst ut. Og lyset ble koselig:


Her kan en også lett se det er kvelden. Koselig, ikke sant?



GOD HELG!!

3 kommentarer:

Bondekona sa...

Så fint!!!
God helg.
:)

Anonym sa...

Tøøøøft!
Ja ønsker meg litt sånn morsomt utelys jeg også. Særlig her på hytta.

anne marie sa...

Fine stemningsbilder:)
Jeg har også prøvd å holde kamera stille når det har vært behov for det,men det har ikke vært så veldig vellykka;D

Related Posts with Thumbnails