fredag 3. august 2012

Kolonihage - del 2

Da fortsetter vi litt rundt i kolinihagen. Klikker du på bildene, så blir de litt større. Denne grå hytta er jo et lite smykke. Se på hjørnene som pynter opp så fint på svalgangen.
Foran ser dere bord og stoler som er malt i forskjellige farger. Artig og friskt, men til denne hytta skulle jeg nok heller sett hvite tremøbler.







Jeg er så begeistret for pergolaer! Blomstene synes så fint når de kommer opp i lufta. Dette er portalen inn til parsellen, som dere ser. Stilig!


Her ser dere bolighusene i utkanten av kolonihagen. De har fin utsikt fra 2. etasje i de husene.


Hva er det med blå dører? Jeg hadde det der jeg bodde før. Ble så glad når jeg kom hjem til den. Denne hyttedøren har en nydelig blåfarge:


Hva med denne hytta? Den er flyttet fra en gammel eiendom, så den er nok ganske gammel.


Jeg kikket og kikket til øyet ble stort og vått. Og jeg var helt oppglødd og "rusa på hage" da jeg kom hjem. Eierne av hagene var så hyggelige, og viste meg gjerne hagene sine eller delte kunnskap om planter. Så henger du med viser jeg enda noen bilder i tiden framover. Og kanskje jeg gjemmer noen så jeg kan vise dem utover høsten når det begynner å bli vått og kaldt?!



9 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Så utrolig bedårende.... og ja takk, jeg vil gjerne se mer !

Anonym sa...

Det ser så fint ut. Vi, jag och dotterns familj, har startat en odling. Vi får inte ha stugor, bara odla, men jag skulle vilja ha en stuga som i dina bilder.

Anonym sa...

Å det er så fint der!!! Så fine bilder, jeg blir helt ... rusa jeg også. Tror jeg får ta meg en ettermiddagstur dit med kamera snart jeg også.
Nydelig sted!!!

Gunnar Hustad sa...

Trillebåra med blomkasjer, og det hele, var kul og fin :)

Monica sa...

Hei på deg.
Å, så koselig!!
Ønsker deg en riktig fin helg.
Smil og klem fra Monica

Art and Sand sa...

Thank you for the lovely photos of Norway. The remind me of our visit to family in Boda and Cherringoy. My grandmother was born in Norway and it was wonderful to see where she was raised.

MissMette sa...

Å, så skjønne små hjem ღ helt fantastisk... Takk for at du deler med oss. jeg elsker slike små hus og hager, bare så sjarmerende ღ Kjempekoselig at du ville være med på min giveaway, og takk for besøk :) Ønsker deg en fin, fin kveld videre. Klem fra Mette

Hulda sa...

Her var det mye sjarmerende og flott! Herlige hytter og hager.

carinaon sa...

Åh, så trevligt det ser ut med de små stugorna i koloni trädgårdarna!
Jättefina bilder du har tagit!
Carina

Related Posts with Thumbnails