torsdag 25. juli 2013

Juli 2013........

............har vært FANTASTISK!



Hagen har aldri vært frodigere, folk har aldri vært blidere, hengekøyen har aldri vært mer brukt.  


Bedet ligger i delvis skygge, men i år synes plantene det er  helt greit.



Mine roser har aldri vært finere, men på vår tur til Brekke Kolonihage i Skien, så ble mine roser tuslete i forhold. Se denne portalen:


Vi traff en hyggelig dame i kolonihagen. Hun ba oss inn for å se i hytta, og her hadde hun tatt med sommeren inn:


Men de andre hyttene måtte vi nøye oss med å se fra utsiden.


Brekke Kolonihage er eldre enn vår yndlings-kolonihage i Sandefjord, så her er det ikke fullt så rette linjer og litt mer vindskeive hus. Men duverden så koselig!



I samme slengen var vi innom Brekkeparken for å tusle litt rundt i parken og spise middag ute i det fine sommerværet. (Hjemmelaget blomkålsuppe og karbonadesmørbrød. Anbefales på det varmeste!)

De hadde frodige bed i parken, men sammenplantingene var ikke etter min smak. 


Men jeg kunne jo fått et flott bilde av denne Solhatten, hvis jeg bare ikke hadde skygget for blomsten med min solbrune kropp!:


Men det ER jo annet å se på enn blomster!

For eksempel dette flotte inngangspartiet hos våre venner. Huset er nyoppusset og virkelig vakkert:


Det er heller ikke noe å si på uteplassen, er det vel? Sjekk omgivelsene:


Ja, Norge er et vakkert land, og fra ei bøgd i Telemark beveget vi oss dagen etter til en hytteveranda ved Horten. Utsikten over mot Østfold ser dere her:


Jeg synes også det er verdt å vise et bilde fra den vakre kirkegården i Hvarnes. Her ligger våre kjære begravet, og i år har visst både de som steller både plenen og gravene overgått seg selv. Det er så fint her at du vil ikke tro det!



Men vi har jo ikke bare vært på farta. Vi har jo holdt oss mest ved husene, egentlig. Og her er det jo begrenset hva en kan fotografere. 
Men da vi hadde en 12-årig overnattingsgjest synes jeg faktisk at den påsmurte frokosten hans var et fint motiv:

(Han orket ikke alt. Merkelig.)



Jeg har også lyst til å vise noen artige kjøretøy jeg har sett på min veg i nærområdet i det siste.
Her ser dere en 3-hjulssykkel med en stor kasse foran. Der kan en vel både frakte barn og bagasje? Det er også noen "prærievogn-bøyler" ser jeg, så da kan en vel ha et trekk over? 


Og som ikke DEN 3-hjulingen var kjekk, så traff jeg på dette paret på søpleplassen. De har altså en tøff trehjuls motorsykkel med henger som de kjørte til søpla med:



For min egen skyld skiver jeg nå at i natt, 25. juli kom et skikkelig regnskyll. Det var godt å få vannet etter ukesvis med intens sol og varme. Nå gleder jeg meg til å gå ut og se til plantene mine, spise noen bringebær og stikkelsbær, og kose meg med en kopp kaffe.


Jeg håper du også bor et sted med 
SOL.
Ha en fortsatt fin sommer!




4 kommentarer:

Hos Jorunn sa...

For en flott hage du har og rosene er utrolig flotte!! Ingen av mine klarte seg denne vinteren så her er det bare roser i potter. Tenk å ha en sånn portal, det skulle jeg gjerne hatt. De små kolohagehyttene er så fine og mange har virkelig gjort det flott rundt seg. Huset til vennene dine var også veldig flott.

Ha en fortsatt fin sommer og en riktig god helg! Klem fra Jorunn

-Sanna- sa...

Flotte bilder, frue!
Det er litt rart å ikke ha hage skal jeg si deg. Men jeg treffer da på en masse blomster i byen og. Det er nydelige bed utenfor blokken og hele Bergen blomstrer.
Du skriver at juli har vært helt nydelig. Her kan jeg si at siste uken har vært det! Og jammen skal det vare til søndag.
Sånn er det å bo på vestlandet.
Én uke med godvær og folk synes at det har vært en fantastisk sommer!! ;)

Ingrid Tunheim sa...

For et koselig sommerinnlegg...dette må jo være den beste sommeren på sør-og østlandet på mange år. Helt fantastisk!
Jeg starter min ferie på onsdag 31. og håper jo at go'været skal fortsette.

Mayen sa...

Deilige sommerbilder ;o) Den ute terrassen va bare helt himmelsk, der kunne man ha tilbrakt mang en kveld med noe godt til magen og i glasset!

Related Posts with Thumbnails