lørdag 28. august 2010

Cath Kidston - 2. episode

Igår hadde jeg det deilige blomstrete innlegget om teserviset fra CK, men idag skal jeg fortelle en historie som vil sjokkere dere alle:



I sommer var vi igjen heldige å bli invitert til et vennepar som har hytte ved et godt fiskevann dypt inne i skogen.


Dette er et deilig sted: Ingen vei, ingen mobildekning, ikke TV, vann hentes i bøtte, strøm fra solcelle, beitemark i egen dynge, hjort bak utedoen, masse fisk i vannet, gode drikkevarer i skapet og god kokk i kjøkkenkroken.

Her er det ikke så nøye med noe. Her kan en slappe av.



Og så skjedde det!
Plutselig hørte jeg et nys.
Det var min mann.

Så fikk jeg se mannen min stikke hånden i lomma på fleecegenseren på jakt etter pakken med papirlommetørklene.

Og opp av lommen dro han........



Der sto han med gummistøvler, fiskestang, møkkete klær og caps
og ville snyte seg i mine Cath Kidston-lommetørkler!!

Og til og med de rosa!!!!!???!!

Da jeg fikk tekoppene fra CK (- se forrige innlegg), så fikk jeg nemlig også 3 pakker papirlommetørkler. De er jo SÅÅÅ nydelige.


"Skal du SNYTE deg i de der?? Du kan jo ikke BRUKE dem??!!!"

"De lå jo på kommoden i gangen", - prøvde min kjære å si.

"Jammen, du må jo skjønne at de ligger til PØNT!!!!"


Med skjelvende hender fant jeg en hvit pakke med lommetørklær fra REMA i sekken min som mannen min fikk til fri benyttelse, la den sarte, rosa lille saken i et trygt, tørt siderom i samme sekk, og satte meg skremt, men lettet tilbake i lyngen.

Det var jammen nære på.


The End




13 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...herlig innlegg,fikk meg en god latter. Godt du var til stede og fikk redda lommetørklærne. :) Klem.

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Ha ha!:D Herlige situasjoner som bare vi jenter kan forstå! Jeg sliter veldig med å få samboeren til å forstå at dette skal være pynt osv, og viktigheten med å skifte feks gardiner og T-lysestaker!
Vet ikke om du har fått med deg, men jeg har en award til deg! Se på venstre side på bloggen min :) Klikk på den som er fra Lisje Astrid
Klem Anita

Roka Design sa...

He he...synd jeg ser panikken din:)
Godt du unverget en krise!:)
Ha en fin helg:)
Klem fra Kari:)

Fru Andersen sa...

OMG! Att det går an, trodde han liksom at han kunne bruke de fine papirtørklene! Godt du fikk reddet dem;-) Her i huset har vi ett hvitt gulvteppe som INGEN får lov å gå på. Derfor hopper både mann og barn over teppekanten for å komme seg inn i stuen. Og det er bare liiiitt småpinlig når barna roper til voksne som er på besøk, "DU MÅ IKKE STÅ PÅ TEPPET!"

SKjønner fårikåltanken din ang. Jesus-bildet inne hos meg, hehe, jeg tenkte at det var på tide med en sydentur da jeg så bildet! Er jo så flotte palmer på det;-) Hellas next!

Nydelig servise under her! Og flotte bilder fra et fantastisk sted da, de lekre rommene! Synes 20-30-og 40-tallsstilen har noe utrolig elegant og fasjonabelt over seg!

Ha en fin-fin lørdag!

Martilie sa...

Herlig! SMiler stort her jeg -formelig ser situasjonen for meg og det spørrende uttrykket i mannens ansikt.. Godt du fikk reddet dem :)
Utrolig hvor lite innsiktsfulle menn er på området stash :)

Nyt lørdagskvelden!

Klem fra Tove

-Sanna- sa...

Tenk å fått snørr i de der.
Kunne du ikke gitt han en rull dasspapir, - det bruker jeg å ha i sekken...

Lisemoren sa...

Ha, ha. sånn kan det gå. Mannen min pleier å spørre : virker de der eller.......? Han kan også si : er det OG bare pynt ......? når han får mistanke om at jeg har pyntet med ting som for ham er opplagt at er en dagligbruk ting. Hvorfor kjøper du det hvis vi ikke kan bruke det, har vi ikke snart nok på pynt nå ?????? er noe annet han lurer på.

Det er jo ikke så greit for disse mennene våre alltid heller. Min skjønne mann er veldig tålmodig. Han kan finne på å kjøpe noen ekstra pakker med servietter (jeg egentlig synes er for dyre til annet enn pynt og bare tar en av) han, slik at vi er på den sikre siden. (smiler)

Klem fra Lisemoren

♥ Monica ♥ sa...

Haha! Så herlig skrevet. Nå fikk jeg meg en god latter :) Synes jeg ser panikken din og rådløsheten til mannen :)
Ha en fantastisk søndag.

Min stil sa...

He he... Mannfolk altså! Skjønner ingenting. Måtte flire godt av historien din. Håper du får en fin uke med nydelig vær.
KLæmmer fra Susanne

fryd&forandring sa...

Hehe, som om jeg skulle ha sagt det selv! Og så de rosa da... Takk for en god latter! Så hggelig at du vil være med på min giveaway forresten!! Ha en fin dag!

Guro sa...

Det var en god historie :) Ser for meg mannen din som ikke skjønner noe av pynte snytepapir ;)
Smiler godt!
Nydelige bilder du har tatt også, stedet var et lite paradis; vannet lå klart til å svømmes i :-)
Ha en fin uke!
Klem Guro

June J. Larsson sa...

Herlig! Jeg kjenner meg igjen! Jeg blir nesten rasende om noen her i huset skulle finne på å faktisk rive av en fyrstikk på noen av de vakre "vintage-fyrstikkeskene" mine, og gudnåde den som er så gal at man benytter seg av det nyeste lavendelsåpestykket eller tørker seg med en av de nydelige gjestehåndklene på badet! De MÅ da skjønne at alt dette bare er til pynt og visuell nytelse! :))
Ikke rart du syns det var traumatisk med "nesten-ulykken"...hvor tilogmed snørr var en vesentlig del av trusselbildet!
Herlig historie som lokker fram smilet!

Takk for kommentar hos meg forresten! Jeg er helt enig med deg i at det er i overkant varmt i Nice i august for at man orker å traske rundt i gatene hele dagen eller ta bena fatt på lengre utflukter. Jeg trodde faktisk ikke at det skulle være SÅ varmt der i slutten av august! Hvis jeg skal reise dit igjen (og det kunne jeg godt tenke meg!) så må det bli senere på høsten - oktober/november.
Har dere fått bestilt turen enda? :)

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Bustenellik sa...

Serviset i innlegget undet var flott :-) Ikke så skremmende pris heller skjønner jeg :-) Hahaha, de mannfolka skjønner INGENTING! Godt du fikk reddet dekorasjonen :-) Klem

Related Posts with Thumbnails