torsdag 24. februar 2011

Jeg holder pusten!!

En kjapp tur til byen i snøværet. Kan det bli verre??
Ja, det kan visst det; jeg kunne bodd på sørlandet. Der er det enda mer snø enn her i Vestfold.

Men hvis du tror dette skal bli et jamreinnlegg, så tar du grundig feil!!

Dagen begynte nemlig veldig bra. Da kunne vi høre i nyhetene at Larviks gromgutt og villmann Jarle Andhøy er i sikkerhet og på vei til Sydpolen. (Dessverre vet vi pr. nå ikke hvordan det står til med mannskapet ombord på Berserk, men vi håper......)
(Redigert 1. mars 2011: Idag avsluttes letingen etter båten. Alt håp er ute. Verden har mistet noen modige menn.)

Så var det altså den byturen. Ikke fordi jeg ville, men noen ganger må man ut og ordne ting. Og belønningen var en tur innom ICA Maxi for å snoke etter billige blomster.

Og DET hadde de, vet du!!


KAN en klare å fortsette å gruffe over den endeløse vinteren når en har en slik FRISKUS i hus??!

Og mens jeg sto på kne på trappen i stillongsen min og tøfler for å ta bildet over, så hørte jeg......


.........jeg hørte FUGLESANG!! I treet til naboen satt det flere forskjellige fugler og de sang og sang!!
Og er ikke DET vårtegn, så vet ikke jeg! Nå nærmer det seg. Jeg holder pusten!




(Litt moro for snille gutter som måker.)


10 kommentarer:

-Sanna- sa...

Vett'u... jeg har ikke satt mine bein utenfor døra i dag. Så du var jammen flink som tasset ut i snøværet. Fine blomster du kjøpte, foressten.
Jeg hører fuglesang hver morgen før jeg står opp. Men det ikke VÅR her heller. Det er skjæremor og skjærefar som skvatrer. De har bodd i samme treet i flere år nå, - rett utenfor soverommet. Sitter de ikke der, hopper de rundt på taket... Ikke fred å få !!

Unknown sa...

Herlige vårtegn og det liker vi;-D
Stripa var uhyre morsom!


Klem fra Grete

Anonym sa...

Hærlige vårtegn! Friske farger og fuglekvitter :)

Klem :)

Anonym sa...

Rosa og lysegrønt .
Det er jo deilige farger , da.
Og våren kommer !
Det er sikkert.
Vi er bare så utålmodige !
Morsom vitsetegning , eller..... ;)
Ha en fin dag videre.
Ikke klag på snøen , men gled deg over fuglekvitteret :)

Anonym sa...

Billig blomster takker vi ikke nei til ;-) Her også høres fulgesangen med jevne mellomrom, og det er så koselig. I dag har det imidlertid vært ille vinter her, med snø og kulde.
Bustenellik

sylvia sa...

hei på deg..
så deilig med fuglesang da, måtte jo være en drøm å høre,
ja vi har masse snø nå,
men ikke værst så værst med nedbør her i dag, noe har det kommet ,men nå tåler vi det, hihihi.
melder mildere til uka, å da er det vinter ferie her,
den skal nytes på plassen,
klem fra sylvia

Shy sa...

Hehe! Ler av stripa. Har nokre striper som skal publiserast eg også!

Anonym sa...

Ja det var noen fargerike blomster, nydelig!!! Ser for meg fotografen i stillongsen hihihihi, ler fordi jeg kjenner meg godt igjen sjøl ;) der jeg enkelte morgener fyker ut før kl 08.00 i helgene (eller 09) på verandaen for å ta bilder av det fine lyset! haha. hva naboene må tro når de ser bustehue komme ut med kamera? tjihi! Sånn er det å være nabo med ivrig hobbyfotograf og blogger :)

Godt å høre at kaptein og en av mannskapet er kommet til rette. jeg håper de finner båten og de 3 andre i god behold snart nå da. Ekkel historie egentlig. Jeg krysser fingrene for de :)

Hilsen Mette

Frk.Vatland sa...

Herlig! Våren er velkeommen kjenner jeg:)
Koselige blomster, delig med farger!

Ha en fin kveld:)

Klem og Smil fra Brit Olaug

Line Elisabeth sa...

Hei:)
Nydlige vårfarger på blomstene:)
Vi får lage til vår inne, så får vintern bare herje seg ferdig ute!
Og så hærlig å høre fuglesang, kommer i vår stemning med en gang:)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Line E.

Related Posts with Thumbnails