torsdag 30. juni 2011

Det lysner......

Hvilket uttrykk bruker vi nordmenn mest i disse dager?
"Det lysner nå" - med håp i stemmen.

O-en mangler. En spurv forvillet seg inn og rev den ned.
Den ligger et eller annet sted bak sofaen....
(O-en, altså.)

"Det lysner her nå", sier min venninne på telefon fra Kongsberg.

"Det skal bli bedre imorgen. For det lysner her nå," sier hun i Arendal.

"Vi er i Kroatia. Kommer hjem 5. juli", sier min venninne i Åsgårdstrand på SMS.
Og gir blanke i HVOR det lysner.


Puh! Petuniaene har klart seg gjennom
nattens styrtregn. 


Regnfulle dager må brukes til å lade batteriene.
Både på denne og eierene.




Så mørkt, så mørkt.




Humle og vinranker vokser sakte men sikkert, men
ville helst hatt strålende sol!!



Wet Wet Wet



Får håpe solkremen og Gjendekjeksen snart får være med ut på tur igjen!!
For nå synes jeg det lysner....

5 kommentarer:

Shy sa...

Har allereie sagt, "det lysner no", eit par gongar i dag. Og det HAR lysna frå mørkegrått til lysegrått...

Bustenellik sa...

Her har det akkurat mørknet litt, og det var faktisk svært deilig! Det har vært så varmt i dag, og jeg er dårlig på det her med varme. Det går til en viss grense, men når det drar seg på mot tredve rød, da passer jeg.
Godt at det bare var O'en som lå bak sofaen, og ikke den stakkars spurven med rusk i GPS'en. Den fløy forhåpentligvis ut igjen?
Ha en fin torsdag videre :-)

Bondekona sa...

Jeg tror av og til at det lysner, men så mørkner det heller..

Anonym sa...

Hihi,, høres ut som du er med godt mot, og klar på en flekk når det.. lysner. Både solkrem og fulladet! Blomstene er nå frodige og de hagebenkene dine var utrolig fine!

Klem

anne marie sa...

Jeg begynner å bli mektig forsynt av regn! Ikke det at det regner så mye akkurat,men noen dager i strekk med opphold og sol hadde vært fint:)
Jeg la merke til de utrolig flotte benkene dine,heldige du som har noe sånt! Og om uteplassen din ser aldri så wet wet wet ut,så er den kjempefin:)

Related Posts with Thumbnails