søndag 5. juni 2011

Peon og avleggere

En deilig sommerdag er på hell. Sol og varme, frokost på terrassen, middagshvilen ute, is og kaffe i stekende ettermiddagssol, radio og sudoku. Ja, kan en ha det bedre???

Årets første peoner.

Det har ikke bare vært avslapping denne fine søndagen. Et bed er blitt "ommøblert" og tynnet ut. Stauder er takknemlige planter å ha i hagen, men jammen er det noen av dem som tar seg til rette og må temmes.

Inne blir det også stadig nye planter. Nylig var jeg på besøk hos en tante og kom hjem med enda flere avleggere. Er ikke disse heftige i fargen???




Da får jeg ønske dere en fin uke, og så skal vi se om det ikke kommer noen hagebilder etterhvert. Må bare luke noen flere bed først.......

4 kommentarer:

Monica sa...

Hehe, jeg tror kanskje jeg hadde blitt litt skeptisk om jeg hadde blitt tatt med på tur ut og fått beskjed om å ta en søppelsekk over hodet! :P
Fine blomster, koselig å stelle med slikt når det er varmt og fint :) Gleder meg til du viser resten :) God uke! Klemklem

Mimmi sa...

Hei på deg:)

En liten titt innom fra meg i natten - nå får jeg svi fordi jeg lå å dro meg til kl. 11:15 idag (igår) - men, men - det får ikke hjelpe;)

Skulle ønske jeg hadde hage (en liten en altså) - men her går det i blomsterurner (har ikke verandakasse engang)...sutre...vi har nemlig fått nye fine innglasserte balkonger (på 12 kvm.) - men det er ikke lov å montere blomsterkasser på den!! Har du hørt noe så dumt??

Så nå har jeg funnet fram en trekasse (men trenger noen flere) for jeg tenkte jeg skulle lage en slags "bokhylle" for blomster - men hvem vet hva det blir til slutt...blomster ihvertfall:)

Ønsker deg en flott uke - og stikker snart innom igjen en tur (men kanskje ikke på natta..tjihi...)

MIMMIKLEM:))

Cathrines Kreative Hjørne sa...

God morgen!
Takk for hilsen hos meg! Jo da, vi tar ferge fra Larvik kl. 17.30 i dag, så da håper jeg du vinker! :-)

Den rosa pionen ville jeg gjerne sett i egen hage, men det varer nok litt lengre før de har vokst seg så store!

Ha en fin uke sørpå!

Klem Cathrine :-)

Bustenellik sa...

Så flink du har vært som har arbeidet litt i bedene også :-)
Ha en fin uke!

Related Posts with Thumbnails