tirsdag 14. juni 2011

Krabbefiske

Krabbesesongen er igang! Det er utrolig hvor facinerende det er å slippe et snøre ut i tangen med klype med blåskjell på, og så vente på at en bitteliten krabbe skal bli fristet av godsakene.






Ikke så stor fangst den kvelden, men noen krabber fant nå veien opp i bøtta. Og noen reker fanget i hoven.




Her er det ny og gammel tid som møtes:


En fin and kom på kveldsbesøk. Og for dere som lurer på om ender liker OREO-kjeks?
Jada, det gjør de.

Våte bukseben? Lurer på hvordan det skjedde?




THE AND

6 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Så snill du er som steller så godt med din gamle onkel....det er ikke ofte jeg ser på God morgen Norge, men det er kjekt å se på Wenches innslag. Hun lager som oftest mat for vanlige kokker og ikke så mye dill dall og det liker jeg....

MissMette sa...

Hei :)
Først må jeg bare få takke for alle
koselige kommentarer inne hos meg :)
Jeg har prøvd hver gang å klikke for
å komme inn på bloggen din, men den
var sperret? - vet ikke om det var
slik, eller om at du har åpnet den
nå for ikke så lenge siden?

Koselig blogg du har, men mange
fine innlegg - la meg til som
følger hvis det er greit :) Ha en
flott uke, klem fra Mette...

Bondekona sa...

Takk.

-har alltid lurt på om ender virkelig liker oreo-kjeks.
;)

Shy sa...

Å fange krabber har vore populært i generasjoner!
Eh? Er det nokon som IKKJE likar Oreokjeks...?

Anonym sa...

Så koselig.
Krabbefiske på denne måten har jeg ikke prøvd ut med seksåringen(barnebarnet).
Vi pleier å løfte på steiner og der finner vi dem som regel...
Men dette skal vi prøve !
Flott at du prøvde ut oreokjeksen på endene, så vet vi det ? ;)
Alltid like fornøyelig å være innom bloggen din.
Her er så variert og koselig:)

Unknown sa...

Herlige bilder!
Er så koselig med slike krabbefiske-dager;))
Ungene mine kan holde på i timesvis ♥

Ha en fin dag!

Klem Line

Related Posts with Thumbnails