søndag 15. mai 2011

Vekten av stillhet

Puh, nå kan jeg endelig puste igjen.

Jeg har lest en bok som fikk meg til å holde pusten hele tiden mens jeg leste den.





I lokalavisen vår anbefaler bibliotekansatte gode bøker jeg får lyst til å lese, og i Familien anbefaler bokinspirator Liv Gade bøker. Jeg har ofte lest bøkene hun anbefaler, og blir aldri skuffet.
I tillegg er noen bloggere flinke til å anbefale bøker de er begeistret for.

Når jeg leser disse omtalene, så skynder jeg meg å gå inn på hjemmesiden til biblioteket og be dem reservere den boken for meg. Noen ganger har jeg bøker nok, og legger den inn for "levering" om noen uker.

Så stadig vekk tikker det inn SMS fra biblioteket om at en bok ligger klar for henting, og stadig blir jeg overrasket over hvilken bok som venter på meg. "Jøss, har jeg bedt om denne?"

VEKTEN AV STILLHET husket jeg ikke i det hele tatt, og uten å lese baksiden eller noe begynte jeg intetanende å lese......

Og hvis det er bokinspirator Liv Gade som har anbefalt denne, så har hun sikkert skrevet noe sånt som Dette er en bok som du håper aldri skal ta slutt, samtidig som du leser så fort du kan for å komme fort videre i den spennende historien.

Og ordet "Leselykke" har Liv Gade skapt. Og det passer virkelig på denne boken!

Da jeg var ferdig med boken for noen minutter siden, SÅ leste jeg baksiden! Og der står det blant annet:

"Av og til har du flaks, og en bok kommer i din vei som slår deg helt ut; en absorberende, altoppslukende og spennende leseopplevelse som du bare vil bla om i, en roman som kjennes som å løpe i nedoverbakke - raskt og andpusten - helt til det avsluttes og oppsummeres. Vekten av Stillhet er en slik bok."
Bookreporter.com

Og det står også:

"Når du begynner å lese denne boken, vær sikker på at du har nok tid, for du vil garantert, som meg, nekte å legge den fra deg før du har nådd den bittersøte avslutningen.
Ann Hood





7 kommentarer:

Siven sa...

Da var den lagt til i min skallese-liste. :)

Inntil jeg får lest og skrevet om den selv så har jeg linket til dette innlegget på min blogg. Håper det er ok for deg. :)

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Det der hørtes ut som en spennende bok! Jeg leser ikke så mye bøker, men kanskje jeg skulle prøve å få lest den der?:)

Ja du må prøve å få tatt deg en tur til gamlebyen, det er veldig koselig der på lørdager når det er marked, ja det er koselig der hele tiden egentlig..;)

Ha en fin søndag!

Klem Line E.

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hei hei!
Takk for tipset! Høres ut til å være en spennende bok, og den skal definitivt sjekkes ut;-)
Ha en nydelig søndag alle sammen!
Klem Anne Karin

Anonym sa...

Tusen takk for tips !
Du er flink til å anmelde bøker....ja , til å lese bøker også !
Jeg vil så gjerne lese mye mer , men av og til er hodet mitt fylt av så mye annet at jeg klarer ikke konsentrere meg .
Ha en fin søndag videre.
Klem :)

-Sanna- sa...

Ok, du greide det igjen.
Får lese den jeg óg da....
Vi har nettopp kommet hjem fra en helg i Stavanger. Og gjett om det var kaldt i huset ? 15 grader.
Steike skulle tro det var 15 januar......

Ingrid Tunheim sa...

Hørtes ut som jeg har fått enda en bok på "skal lese listen"....

Fru Andersen sa...

Oi, denne må jeg lese! Men må sette av tid når jeg liksom er mentalt forberedt...Hehe. Jeg er litt sånn at enkelte bøker "setter seg" så veldig og jeg går og tenker på dem lenge etter jeg har lest ferdig og da er jeg liksom i min egen lille verden. Blir på en måte sliten...

Nettopp lest Saras nøkkel, og da gikk ungene for lut og kaldt vann noen dager..hihi!

Angående mitt "ryddige" kjøkken, jeg er bare litt sånn at jeg ikke kan ha for mange ting fremme...og det gjør jo egentlig at kjøkkenet ser litt sterilt ut...og ikke så koselig... Stapper alt i skuffer og skap jeg ;-)

Fiiiin dag i morgen da du:-)

Related Posts with Thumbnails