mandag 24. januar 2011

32 ting om meg selv

Jeg har tatt imot en utfordring fra Shy B; A Bit(ch) Shy. Hun har fortalt 32 ting om seg selv, og har nå spurt om jeg vil være med på dette også!

Og jada, det vil jeg. Det er fint å få inspirasjon til å tenke på temaer en kanskje glemmer i et vanlig hverdagsliv.

Så her er noen opplysninger om RoseSommer som kanskje ikke har blitt belyst i tidligere innlegg:

1.  Fire plasser jeg har vært

     Goathland (- der de spilte inn serien "Med hjartet på rette staden")
     Korsika
     Scotland
     Disney World Orlando, Florida
     (Jeg har også vært i EuroDisney, Paris. Ikke dårlig det, når jeg ikke har barn selv!?)

Goathland, eller Aidensfield om du vil......


2. Fire plasser jeg har bodd (her kommer kommunene...)

    Kongsberg
    Siljan
    Skien
    Larvik


Jeg bor litt til venstre for nederste venstre hjørne.
Foto: Gunnar Berven


3. Fire jobber jeg har hatt

    Kontorjobber
    Billettvakt på teater
    Tupperwarekonsulent
    Døvetolk





4. Fire TV-program/show jeg ser på

    According to Jim (TV3)
    Nytt på Nytt        (Tidvis verdens beste program.)
    Sognepresten      (NRK1 torsdager. Supermoro!)
    Extratrekningen  (Når jeg vinner skal jeg ha en super Giveaway!!)




5. Fire websider jeg besøker hver dag

    google.no     (- og klikker på bilder øverst til venstre. Mye moro å søke på der.)
    ebay.com     (billig hudpleie, ting til scrapbooking, og alt mellom himmel og jord!)
    Bibliotekets side
    Bloggesidene, selvsagt!



6. Fire TV-program jeg så da jeg var liten.

   Her er hva Shy B skrev i sin blogg:
   "Huset på prærien

   Silkesvarten
   Pernille og Mr Nelson. (Var for øvrig livredd Mr Nelson!)
   Pippi langstrømpe"

Jeg vil bruke akkurat de samme fire, for da disse seriene gikk på TV satt jeg som klistret i den brun-orange lenestolen m/sving. Den hadde forøvrig også en tilhørende 3-seter, en 2-seter. Og skai på armlenene. 
   
Men en av disse seriene vil jeg også få komme med en tilleggskommentar til, slik Shy B gjorde.
Det er som du ser Pernille og Mr. Nelson.
En horribel Barne-TV serie!!


Her er Ragne Tangen med Tralle Tonetroll på skuldra.
Og blonde (!) Pernille og Mr Nelson selvsagt.
Foto: Henrik Laurvik


Shy B er sikkert noen år yngre enn meg, og ble naturlig nok skremt av den storbrillede, fæle fyren Mr. Nelson. Men da denne serien gikk var jeg nok en snart-voksen dame, og den vakte virkelig kvinnesakskvinnen i meg. Jeg synes ikke Mr. Nelson var skremmende. Han var bare en patetisk, usikker, selvgod, egoistisk liten dritt med ei hand stukket opp i ræ..!! (Sorry)

Men min irritasjon mot ham var ingenting mot den jeg følte mot PERNILLE!!!
At det gikk an å ta imot så mye pisspreik fra den lille dritten (se over). Det at hun ikke satte ham på plass, men godtok tullet hans var verre å svelge enn at han var en tosk. Jeg måtte slutte å se på Barne-TV, jeg, for jeg ble så grunnleggende irritert.

(Huff, nei nå kjenner jeg at jeg blir sur igjen, så nå får jeg gå videre....)


 
7. Fire plasser jeg ville vært nå

    Nice                                                    (Var der en uke i november. Og det var ikke lenge nok!)
    På en restaurant i Polen                      (For de har så god og billig mat der. Og godt øl.)
    I Danmark                                          (For å sjekke om det begynner å bli vår der.)
    På rundtur i England for å se på hager (Litt tidlig på sesongen, kanskje?)


Foto: roomu.net



8. Fire ting jeg fikk til jul

    Hjemmstrikkede sokker                      (Deilige og fine.)
    Green Gate                                        (Jippi!)
    Scrappeting                                       (Ting jeg ikke visste fantes.)
    Penger                                              (Jippi igjen!)


Dette ble 32 ting om meg.

Ettersom det er forholdsvis artig for en selv å tenke litt på livet sitt nå og da, så vil jeg overbringe ønsket om at to av bloggerne jeg følger også vil ta seg tid til å lage et lignende innlegg.

Sanna og Hverdagsperler; har dere tid til å tenke litt på disse temaene?

Anmodningen overbringes herved!!



Ha en fin uke!



Hvor er saksen min, og hvordan kommer jeg meg inn på rekvisittlageret til NRK.......


Foto: Scanpix




   
   

11 kommentarer:

-Sanna- sa...

Takk for den, du....
Hjeeelp ! Denne må jeg bruke litt tid på..

Elisabeth sa...

Herr Nelson..Jeg kjenner ennå en trang til litt tykk L`er når jeg skal si navnet hans *ler*

Anonym sa...

Morsom utfordring som jeg selvsagt tar på strak arm.......bare jeg får tenkt meg litt om ;)
Jeg er jo litt eldre enn deg, vet du...
Gøy å "bli kjent" på denne måten :)
Forresten så sier jeg det samme om Tsjekkia som du sa om Polen ; godt øl!
Ha en fin dag.
Mannen har reist på kurs i fire dager , tolvåringen skal på overnattingsbesøk så jeg har god tid til å tenke....

Klem fra Ingunn :)

Anonym sa...

Må bare få med at jeg definitivt ikke ble sint på Pernille og Mr. Nelson.
Jeg syntes han var en dust , mens Pernille nok var mitt forbilde, søt og snill som hun var. Jeg våknet med tiden.......;)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Her var det mange kjekke ting å tenke over. Gjør faktisk godt å sette seg ned å tenke over alt det fine vi tross alt får med oss i livet:)
Ha en flott dag videre!
Klem Anne Karin

Shy sa...

Haha! Den løyste du fint, og grusomt skremande bilde du har på slutten.;)) Eg hugsar ikkje så mykje av innhaldet i serien. Hugsar berre at mamma måtte komme når Mr Nelson kom...

Bustenellik sa...

Så artig å lese litt mer om deg :-)
Jeg ser hva du sier om Mr. Nelson, og selv om jeg syns han var litt teit, så var han liksom litt skummel. Jeg er nemlig gammel nok til å ha sett dem på barne-TV jeg også. Sluttsangen var nattasang i perioder når jeg var liten :-)

Lisemoren sa...

Hei
Ja Pernille var et naut også, selv som liten kunne jeg ikke fordra denne serien. Men jeg syntes pompel og pilt var verre, da måtte jeg rett og slett la være å se på. Dette var jo skikkelig irriterende dengangen for vi hadde jo bare nrk, og det eneste å se på for barn gikk mellom seks og ti på halv syv hver dag, dersom det ikke kolliderte med en fotballkamp, da gikk barnetv ut!

Nei det var tider du, artig å se bilder av dem. I hodet mitt så herr nelson helt grusom ut, mye verre enn på bildene dine :)

Artig å lese her i dag

Klem fra Lisemoren

Monica sa...

Morsomt å bli bedre "kjent" med deg :) Må si jeg følte meg heeeelt lost her, for hvem i alle dager er pernille og mr nelson tenkte jeg! Google litt, det demrer litt (fra repriser vel og merke) men kan vel kanskje si meg heldig som stort sett ble skånet for disse skapningene! Mr Nelson får meg faktisk bare til å tenke på Herr Nelson til Pippi :)
Du får late som om nellik er ditt stjernetegns blomst også, for det er helt lov å blande som man vil :) Ikke så veldig begeistret for Iris jeg heller, men den kan være fin i dekorasjoner faktisk :)
Her har sola "varmet" litt i dag :) Og det var GODT! :) Måtte faktisk ned med persiennene på jobb, sitter med ryggen til vinduet og kunne ikke se noe på dataskjermen i sollyset :) Hurra for at mørketiden er over! :)
Klem fra Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi...jag hade ingen tanke på vår kung, men när du skriver det så inser jag att det var lite träffande. Det kan han ha! Så fin lista du har satt ihop, det är alltid roligt och lära känna bloggaren lite bättre. Helt ljuvlig header har du också, vilka färger!
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hei.

Takk for morsom kommentar på bloggen min.
Jeg tenker på utsikten ....humre...
Takk for at du fikk meg til å le ☺☺☺
Jeg har ikke lest den boka du anbefaler, men takk skal du ha.
Jeg har ikke ro i hodet mitt til å lese for tiden og det er ikke bra !
Jeg lærte på skolen at vi ikke skulle begynne alle setningene med "jeg".....
Lenge siden JEG gikk på skolen.
Ha en fin kveld.
Klem fra Ingunn :)

Related Posts with Thumbnails