torsdag 6. januar 2011

Gutta i karmen på tur


"Guttær!!? Nå trur jeg skjer det noe!!!"

"Ja, dæskern, nå kastær de jammen ut den busken som har stått i stua med lys på. Den ga de jo flere hundrelappær for!"


"Åffer gjør de det, a? De har jo bare hatt'en etpar uker. Den drøsser jo ikke engang."

"Jeg veit å det er. Jula er over. Bare sesongarbe detta her. Jeg har hatt sånne jobbær før, og da var det rett på NAV utpå nyåret."

"Ja, ja, da får jeg slåkke lyset mitt, jeg da."


"Ja, nå går vi."

"Skal bli godt å komma vekk fra detta vinduet. Syns det har trekt fælt her de siste ukene.. Har dem ikke hørt om tetningslister de folka her??"

"Jeg skakke klage. Jeg har stått rett over varmåmmen. Åssa har det jo hjælpa med de tjukke morgenkåpene de ga oss."

"Ja, de har vært deilige, men jammen kunne de vært i litt andre farver! Rødt, da gitt! Ikke særlig macho, akkurat."

"Ja, det er jeg enig i, men goe og varme var di ihvertfall. Jeg har bare gått i underbuksa under, jeg."

"Sånne boxershorts med nissær på?"

"Nooop. String..."

  ~
  ~
  ~


"Ååå! Nå skal det bli deilig med ferie. Sees i desember, da guttær!!"








7 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
hehehehe en fornøyelig historie, ja det er nok mange nisse figurer som har en sånn samtale i disse dager.. hihihi,
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Morsom historie :)
Deilig å få pakket bort jula synes jeg. Og inn med noe mere vårlig(man kan jo alltids håpe)

Ha en fin dag!
Klem Anita

Anonym sa...

Takk for dine alltid så fornøyelige historier og kommentarer.
Håper å treffe disse gutta igjen......helst uten string, eller , jeg mener...uff , ja ;)
Når det gjelder reisemål så kommer det vel litt an på , men Danmark er alltid trivelig , synes jeg. Og så er jeg veldig glad i Tsjekkia. Nå må det sies at så veldig reisevant er jeg ikke ;)
Jeg var tidlig oppe og skreiv kommentar til deg , men det var på iPaden og den er jeg litt usikker på de forskjellige funksjonene på og plutselig var alt borte ;) Og så er det dette med at den mangler disse så nødvendige bokstavene i språket vårt. Får se om jeg får til å laste ned et norsk tastatur :)
Ha en nydelig dag.
Klem fra Ingunn :)

Anonym sa...

Heheheheheheheheheheee
ler meg skakk. Du er
god til å lage herlige
innlegg du.
Klem:)

pepperkverna sa...

Herlig! Hege

Monica sa...

Heisann og takk for linkene :) Helt enig, utrolig mye fint fra Cath Kidston! Jeg hadde dessverre ikke fått med meg dette nydelige merket da jeg var i London for 1 år siden, men heldigvis hadde en mer bereist venninne funnet ut at dette måtte hun kjøpe til meg i julegave (hun er orientert om at det er lov til neste jul også :)). Kan godt se for meg at det meste smaker ekstra godt på CK serviset :)
God helg til deg :) Og hils gutta i karmen lykke til med videre jobbjakt og at jeg håper vi ses neste jul!
Klem fra Monica :)
Forresten veldig letta over at du fikk redda lommetørklene!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

He, he, dette er gutter det! :-))

Related Posts with Thumbnails