torsdag 27. januar 2011

Mugger

Jeg ser det har vært noen MUGGE-innlegg blant bloggerne nylig.
Jeg vil også vise muggene mine!!!






Og her er motivet på andre siden:





Dette er fløtemuggen til et gammel servise jeg har arvet etter moren min.
Ikke noe fin kvalitet, men vakker fasong.
Og det var penserviset i mitt barndomshjem.



Jeg bruker melk i kaffen, så alle disse er i bruk.

Denne krystallmuggen fra Polen er det sjelden jeg bruker, men den har elegant fasong, ikke sant?



Og her kommer yndlingsmuggen min. Den er gammel, men har ikke noe stempel under.



Den står framme på kjøkkenet: 


Og oppi har jeg teposene som mannen min bruker. Lett å få tak i, lett å fylle opp.



Det er så søte små blomster på den.
Her har jeg forstørret en av dem:


Etter at jeg fikk lyst til å lage et mugge-innlegg, så kom jeg over denne muggen i en bruktbutikk (30,-).
Fatet med tre bein er også et bruktfunn.


Her har jeg plassert muggen foreløpig. Her står den sammen med gammelt pressglass ved bildet av huset jeg bodde i de fire første årene av mitt liv.






Så har jeg noen "BORTE-MUGGER" å vise fram. Var nylig på besøk hos en dame med noen vakre, gamle ting. På bordet satte hun så kjekt denne gamle muggen med melk til kaffen vår.


Den over er fra PP, og det er faktisk også denne:


Den ser jo så kjedelig ut, men er sikkert verdt en slant.
Her er stempelet under den:


Til slutt skal jeg vise fram enda en "borte-mugge".
Den tilhører en eldre venn som serverte meg kaffe og boller en dag denne uken.


Ser du så lik den er muggen tre bilder ovenfor?
Dette er også en PP-mugge, men altså i "full størrelse", mens den andre er i fløtemugge-størrelse.


Da jeg holdt på med å ta muggene ut i dagslys for å bli avbildet, så fikk denne stå framme.
Den fortjener å stå i rampelyset litt.




Jeg har noen kanner også jeg. De skal jeg også vise fram snart. Følg med.........
Fortsettelse følger.







28 kommentarer:

Anonym sa...

Så mange nydelige mugger du har.
Kjekt å se de nydelige "borte-muggene også".
Er også helt hektet på mugger.
Skal bli kjekt å se kannene dine også.
Kanskje jeg også skulle lage et innlegg med
kannene mine, selv om jeg ikke har så mange.
Ha en fortsatt fin torsdagskveld.
Klem fra Mio

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Så mange nydlige mugger du har:) Morsomt å ha noe å samle på.
Jeg samler på et gammelt servise som heter Smørblomst fra Figgjo, like spennede hver gang jeg er på et bruktmarked eller loppemarked og se om de har noen deler til det:)

Ha en fin helg du også:)

Klem Line Elisabeth

Anonym sa...

Det var da utrolig flotte mugger du hadde
og så mange da.
Ha en fin kveld.
Klem.

Blomsterpiken sa...

Oi! Du hadde mange mugger,alle med sitt spesielle preg. Jeg tror jeg har tre...

Jijji sa...

Wow, for en samling! Mange fine mugger her altså:)

Klem fra Jijji

-Sanna- sa...

Tuddelu... så mange fine mugger du har da. Har noen jeg og. Før sto de på en hylle over vinduet på kjøkkenet. Men det var da vi bodde i et gammelt hus på gården. Nå står de bare i et skap.
Du, - skrumla ! Nå må du begynne å produsere litt her. Du kan ikke bare handle og sende det til vestlandet....Ikke kan du bare lagre det heller, plutselig har du glemt at du har det!
Nå har jeg tatt alt ned fra veggene på stua og det står bare store møbler igjen. Vi har tenkt på å male i 2 år nå og nå ser det ut til at vi får ut finger'n....
Men det er jo så diiiigert, - gruer ! Særlig taket da.....
Lurer på om jeg er i ferd med å bli sjuk og.
Det verker i korsryggen og astmaen blomstrer. DRITT !
Klæm fra mæj !

Anonym sa...

mange lekre mugger her
Likte godt de med blått mønster, er vel siden jeg plutselig er blitt så glad i det blå

Monica sa...

Enorm samling du har der! Fine mugger, likte spesielt godt di hvite og blå :) Har nok blitt litt glad i mugger jeg også, morsomt med mange i forskjellige farger og fassonger :)

Shy sa...

Så mange fine muggar! Eg har faktisk ein som liknar på den du har te posar i. Trur ikkje den er heilt lik? Du kan sjå den i innlegget her
http://abichshyfreak.blogspot.com/2010/05/retrojakten_26.html

Unknown sa...

Lekkert, lekkert, lekkert!!!
Godt å se at det er flere enn meg som har sans for både mugger og kanner. Mulig jeg må komme med et kanne/mugge innlegg selv ? *grubler*

ide-puffen sa...

For en flott samling mugger da du. Jeg er misunnelig på de hvite og blå. Elsker hvite og blå mugger. Mamma samler også på mugger og jeg liker å kikke og snu på dem når jeg er på besøk.
Ønsker deg en fin fredag....helg!
Klem
Randi

SjarmogKaos sa...

Hei skjønne deg! Tusen takk for den fine kommentaren på bloggen min, jeg setter enormt pris på det og det betyr mer enn du tror og få tilbakemelding, spesielt når ting blir litt personlig.. Ha en fin helg, stor klem fra Cecilie : )

Fru Andersen sa...

Hei og hå!

Klarer ikke la være å fnise litt jeg da, er kanskje litt barnslig, men når jeg hører ordet mugger tenker jeg på pupper..hihi! Derfor ler jeg litt nå når jeg leser at du også vil vise muggene dine! Thihi! Men du verden da, skikkelig fine kanner, og så mange som du hadde!

Gleder oss til å komme østover, litt redd for den kalde vinteren men så lenge det ikke regner sidelengs tre uker i strekk midt på sommeren som det kan gjøre her så skal vi nok overleve snøen;-)

Klemmer!

Tino sa...

Så utrolig mange skjønne mugger du har! Et par av dem kjente jeg igjen fra mormors hus, det brakte frem gode minner.
Ønsker deg en flott helg, kos deg masse.
Klem T

liven sa...

en fantastisk flott samling av mugger!!
Så nydelige både hjemme og borte muggene!!
Er stadig på jakt jeg...for kan man få nok??

Ønsker deg en flott helg :o)

Rose Garden Malevik sa...

OJOJOJ,......jag skulle vilja ha nästan allihop ......suck
Såååååå fina med rosor i :)
Kanske lite Partysugen??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

lavendel mio sa...

For en nydelig samling med mugger!!!
La meg til som følger, så jeg ikke glemmer å se inn til deg:)
Ha en fin dag, klem Hanne

-Sanna- sa...

Ebay,.... jo du har tipset meg før. Gitt meg oppskriften og. Men jeg er litt fortapet der. Skjønner ikke helt. Har litt tungt for det, skjønner du !

kelly sa...

What a lovely collection of pitchers. It's so nice to see that they all get used.

Kelly

kelly sa...

I dont know why it says remarkably above. I actually said Its so nice to see that they all get used.

Kelly

kelly sa...

Oh well, it keeps changing my word. Have a nice weekend.

Kelly

Lykkeliten sa...

Tusen tusen takk for kommentar inne hos meg!
Det er ekstra koselig nmed livstegn fra de som tar seg bryet med å stikke innom bloggen når jeg selv er så lite aktiv!

Siden jeg har noen mugger å vise frem, frister det med å låne utfordringen med å skrive 32 ting om meg selv....

Moccamamma sa...

Takk for fine kommentarer hos meg :) Jeg tenkte faktisk først og fremst på å prate med Mr Clooney - mulig det er meg det er noe feil med :)

Anseelig samling med mugger du har! Humret litt slik som Fru Andersen....Likte godt den med det romantiske paret på - litt som hentet ut fra en sånn romantisk, engelsk serie fra 1800-tallet.

God søndag til deg!
Moccamamma :)

Ninas Interiør sa...

Så mange fine mugger du viser, både egne og andres! Har bare noen få mugger, jeg, så det er liksom ikke like spennende å vise fram de...

Ha en forsatt fin søndagskveld! Klem Nina

Monica sa...

Takk for det :)
GG og Cath Kidston passer kjempefint sammen ja, så fine farger og mønstre :) Skulle gjerne hatt mulighet til å fråtse skikkelig på nettbutikken til CK - meeen, prøver å begrense meg! Hehe :)
Fortsatt god søndagskveld, og god uke :)

Kreoline sa...

Her var det mange nydelige mugger, kjekt å samle på. Selv kjøper jeg de jeg finner, det kan nok bli litt vel mange. Ønsker deg en fin ny uke, kos deg. Klem fra Mona.

Bustenellik sa...

Hei! SÅ mange fine mugger du har! Jeg er på jakt etter en gammel, fin mugge til å ha saft i. Jeg innbiller meg liksom at saften hadde fristet mer dersom den ble helt fra en fin mugge i stedet for den kjedelige i glass fra ikea.

Det er lenge siden jeg har rukket en bloggrunde nå, men tiden har flydd fra meg denne uka. Det er alltid så mye som skal gjøres når man er voksen. Jeg skulle jeg ønske det når jeg var liten og ville bli stor... Sukk. Ha en fin uke :-) Klem

Ami at A Sierra Home sa...

Love, love that blue pitcher in the second photo. I found your blog through A Country Farmhouse blog. Just lovely!

Related Posts with Thumbnails