lørdag 8. januar 2011

Når ulykken er ute......

...........er det best å være inne!



I disse dager skjer det massevis av ulykker på vegene. Det ER GLATT!!

De fryktelige og alvorlige ulykkene ser vi på TV, men det skjer jo også mange mindre ulykker som kan gi livsendrende konsekvenser for hver enkelt som rammes. Til og med blogger Emmeline har ikke sluppet unna. Leste i bloggen hennes at hennes foreldre ligger på sykehus etter en kollisjon. Stakkars dem.



Og nei; denne fine primula-kurven er ikke til Emmelines foreldre eller andre syke eller skadde. Den ble gitt bort til en veldig oppegående og snill dame idag. Og hun likte den!

Da jeg kjøpte den var det jo bare HELT umulig å ikke kjøpe noen til meg selv også:


Og ettersom Mester Grønn selger pakker på 3, så har jeg altså en til å vise fram:


Prøvde å friske opp gangen litt. Her er det også kjøligere, så kanskje den varer litt lenger enn de to stakkarene på bildet ovenfor som har overtatt plassen etter nissene i karmen på kjøkkenet. (Varmovn under vinduet er ikke blomstenes beste venn.)


Det var to roser igjen etter buketten fra romjula. Her er en kreativ blomstervase:


Nelliker på tilbud dandert i en Finn Schjøll-vase sammen med kunstige grankvister fra Nille. (Det skulle Finn visst!)


Men tilbake til starten av dette innlegget: Vær nå for all del forsiktige, da dere. Snøføret utsetter oss for større fare på veien enn vanlig. Dere er verdifulle for mange, husk det.



God helg!



17 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så nydelige blomster.
Alle sammen.
Skal ikke si noe til Finn ;)
Roser i rosekopp hos rosesommer:)
Nelliker har heldigvis blitt populære igjen.
Jeg husker det var lenge vi ikke skulle ha det for det var "begravelsesblomster".
Og de er jo så fine!
Det er viktig det du minner om med glatt føre !
Jeg har nettopp i kveld kjørt og hentet tolvåringen som har vært i bursdagsselskap.
Det er så lange avstander her vi bor med smale , svingete veier.. Uff, ikke noe kjekt !
Men nå er det visst natten..
Klem fra Ingunn :)

Lisbeth sa...

Ja du har rett, det sker mange ulykker med dette været.
Og Emmelines forældres bil var ødelagt, så uhyggeligt ud. Det var hendes far som besvimet ved rattet, håber at de finder ud af hvorfor han gjorde det.
Så er det straks mere opmuntrende og se på dejlige vårblomster som Primula. Jeg er sikker på at damen der blev begavet med kurven blev glad...:-o)
Men klart man kan jo ikke lade være at købe nogen til sig selv...vel?

God weekend fra Lisbeth

Blomsterpiken sa...

Jeg har også kjøpt meg primula i dag! Jeg er klar for VÅR!

sylvia sa...

hei.
ja nå må en være forsiktig ute,
for et vær å våkne til nå,
nydelige blomster,
herlig med farger nå, alle lengter til våren,
ønsker deg en fin helg,
klem fra sylvia

-Sanna- sa...

Tuddeleien!
Du er så flink til å gjøre det koselig med blomster.
Kan'ke det der helt, jeg! Kjøper en kvast i ny og ne...og der står den ! Helt uten krimskrams og danderinger. Jeg er ei dønn kjedelig kjerring.
Ellers kan jeg meddele at jeg egentlig skulle til tannlegen idag, men fikk melding i går kveld, at tannlegen hadde glemt at hun skulle i bursdaselskap med ungene sine.
Må da si at hun ringte før på dagen og ba meg komme i dag, selv om det er lørdag. Hun er snill, men glemsom !!
Da blir det å vente noen dager til.....
Klææææm !!

Ruter & Hjerter sa...

dette var til stoor inspirasjon!!! Jeg skal ut med gutta krutt å handle litt blomster selv idag:) Ha en fin helg:)

Shy sa...

Skummelt føre ute! Det er vel best å leite fram broddar. Broddar er ikkje slik som dei var var før, når berre gamle damer gjekk med det :)
Har i grunnen ikkje tenkt så mykje på blomster enno, men snart...

Anonym sa...

Her var det mange vakre blomster. Søtt med den rosen i koppen (romantisk kopp) Er mest mulig inne jeg når det er speilglatt,synd,for jeg elsker å være ute. Brakk foten på slikt føre en gang og det satte skrekken i meg.
God helg til deg.
Klem:)

Claus Dalby sa...

Ja, på denne årstid er det bedst at blive inde og hygge sig med blomster. Heldigvis tør det i Danmark nu.

God weekend.

Monica sa...

Ja sånn går nu dagan, men vi står han nu a :)
Oooo, kjendisbesøk :) Morsomt :) Får håpe han ikke sladrer til Finn da! Mine primula er allerede døde... Nei, jeg lærte nok ingenting det året jeg var butikksjef i blomsterbutikk - trenger blomstene vann sa du? Hm... :)
God lørdagskveld :)

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei :)
Ja, du må finne fram disse da vettu! Lyseblått er så vårlig og friskt nå :) (selv om det ER en liten stund til våren ennå)
Angående disse fatene fra Gordon Ramsay ja...Bursdagen min er det nok lenge til, og pengesekken er for tiden tom så vi må nok vente litt til :) hehe.

Forferdelig med ulykker. Dessverre er det ikke nok å være forsiktig selv. Det er nok av de som er uforsiktig i trafikk osv.

Nydelige Primula! Så fine farger:) Jeg gikk forbi blomsterbutikken "min" i sted og så de hadde fått inn de også. Så kanskje det blir en tur der på mandag! Og så snill du er å gi bort en oppmerksomhet :)
Ha en fortsatt fin helg!
Klem Anita

Hos Jorunn sa...

Så lekker den primulakurven var, flotte farger!! Det er så koselig å kjøpe nye blomster. Her i Sverige har jeg bare kunstige, men jeg skal ut å kjøpe noen buketter på mandag. Føret på veiene har vært så dårlige her at jeg tok ikke sjansen på å kjøre å kjøpe blomster idag. Hører på radioen ikveld at det er masse ulykker, bussene har sluttet å kjøre så det farlig ute på veiene nå. Ha en fin søndag, klem fra Jorunn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här har det regnat inatt, så det är nog jättehalkigt på vissa vägar. Det som är bra är att snön rasar av taken. Jättefina primulor du köpt, vilka otroligt fina färger dom finns i.
Ha en bra söndag
Varm kram
AnnaMaria

Siljes Hobbyrom sa...

Flotte og friske farger!! Håper de holder seg lenge ;)

Er virkelig snøkaos ute nå ja.. Og med jobb i hjemmespl. i ettermiddag så må jeg pent ut.. Men får bare ta det med ro ;)

Ønsker deg en super dag inne i varmen ;)
Klem

Anonym sa...

Så nydelige blomster du viser, herlig.
Her regner det, men det er så glatt ute, håper alle som er ute og kjører tar hensyn til dette.
Så kjekt du vil være med på min Give Away, har notert deg for 2 lodd siden du allerede er følger. Lykke til!
Ønsker deg en fin søndag.
Klem Mio

Bibbi sa...

Så koselige bilder av nydelige blomster!

Emmeline sa...

Først og fremst så har jeg ledd godt av golfinnlegget ditt:) Du er bare vittig!! NYDELIGE blomster i dette innlegget, og så koselig å se at du nevner mine foreldre. Jeg håper bare ALLE er forsiktige i denne mørke og glatte perioden... Det er bare forferdelig hvilke krefter som er i sving når man kolliderer...!!! STOR KLEM

Related Posts with Thumbnails