mandag 3. januar 2011

Første post

Årets første offisielle postkasseåpning innebar en VELDIG fin overraskelse for meg idag:


Nyttårskort!!
Det har jeg aldri fått før. Er det ikke fint?


Bloggeren SANNA er aktiv på kortlagingsfronten. I tillegg er hun en slagferdig dame som har noen fine kommentarer til oss andre bloggere! Jeg har vært i kontakt med henne mye det siste året, og hun holdt motet mitt oppe da det før jul så ut som om jeg ikke ville få til noe julekortlaging selv i 2010.

Jeg fikk faktisk heller ikke laget noen fine julekort til familie og venner i år, men jeg fikk satt meg ned i noen timer og laget kort til svigermor i julegave, og det koste jeg meg med. Jeg rakk å få tørket glitterlimet just in time!

Og mens limet tørket, så satt jeg i sene nattetimer og satte sammen et kort til Sanna. Det ble med dette ene, superenkle julekortet i år, og hvis noen fortjente det, så var det henne.

Og siden Posten på magisk vis klarer å forflytte et julekort fra Østlandet til Vestlandet over natten, så fikk hun det faktisk før jul også!!


Som takk fikk jeg altså dette fine nyttårskortet fra henne! Ørlite mer forseggjort enn mitt, som dere ser. Lekkert??!


Og jeg trang virkelig en oppmuntring idag, for jeg var hos tannlegen i formiddag. En jeksel sa takk for seg, og en krone må på istedet. Dette er jo ingen billig affære, og en kan jo bli i dårlig humør av mindre.
Det er heller ikke godt å få boret vekk siste resten av den gamle tannen. Tannlegen ga meg først én sprøyte, men den bedøvet bare tungen min.
SSSå ssssatte hadd ed brøyte tidd. Dedd virket!!

Etter å ha sittet med en blå, superklissete sak i munnen noen (mange!!!!) minutter, så hadde han en avstøpning klar, og ny, hvit jeksel skal nå lages og settes på plass om to uker.

I mellomtiden ser jeg ut som JAWS fra James Bond:




Jeg måtte handle litt idag, og kom over noen skjønne rosa roser på MAXI til 19,90.
Jeg skjønner jo at dette var noen overliggere fra før nyttår, så de har ikke topp kvalitet, men står så flott på kjøkkenbordet nå. Bare de fikk litt rosenæring i vannet så ble det fart i dem.

Denne buketten er "trøst" fordi jeg ikke fikk noen blomster av mannen min igår, på vår 15 års bryllupsdag!!
Vanligvis glemmer vi det, men i år husket han det faktisk! Problemet var at det var søndag, og alt var stengt.
Da han på vei hjem fra treningssenteret (!) stoppet på søndagsåpent RIMI, så kikket han visst etter blomster til meg. De hadde ingen. Men han kom iallefall hjem med melk....


Deilig med et nytt, ubrukt år!

6 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ koselig overraskelse i posten
Ikke fullt så moro med tannlegen, men godt å få gjort det når det trengs
Gratulere med bryllupsdag

Anonym sa...

Nydelige kort, både det du fikk og det du laget.
Falt helt for ordene "Dette er en bærbar klem", nydelig.
Skjønne roser du har kjøpt.
Jeg var også Jaws noen uker ifjor, dyrt, men det var herlig da det var ferdig og jeg hadde fått 2 nye kroner.
Tannlegen hadde visst hørt sammenligningen med Jaws før.
Godt Nyttår til deg og dine.
Gleder meg til å følge deg videre i 2011.
Klem Mio

-Sanna- sa...

Hepp !! Tusen millioner takk for koselig skryt, det varmet en gammel skrott!
Så kortet kom fram i en bit !?
Det er ikke helt lett å få det til, når de er pyntet i "oppoverbakke"....
Lekre roser og da. Godt plaster på såret etter en "kroneoperasjon". Det er no' dritt.
Jeg har en jeksel, som er 1/8 tann og 7/8 amalgam.
Rett før jul ramlet det selvsagt av en bit, godt pakket inn i en karamell. Så nå er tunga mi aldeles øm, - en greier jo søren ikke la være å stikke tunga borti !!
Nå må jeg bite i det sure eplet og bestille meg tid hos tannlegen. Men som du sier, det er sååååå dyrt. 20 mil fram og tilbake til tannlegen er det og! Jaja, masekråka... jeg skal ringe! Kanskje i morgen.....
Gratulerer med overstått bryllupsdag. Vi var så lure å gifte oss på min bursdag, umulig å glemme dagen!
Klem...

Anonym sa...

Hei og gratulerer med 15 års bryllupsdag ♥
For noen skjønne kort. Det var et flott nyttårskort , men jamen var det fint det du har laget selv også . Og jeg har jo sett noen av de andre du har laget. Du er flink !
Har hatt mine timer og lagt igjen noen kroner hos tannlegen jeg også , i "reparasjonsalderen" som jeg er ! Deilig når det er over i alle fall :)
Ikke verst at din mann kom på bryllupsdagen ;)
Ha en fin dag og kos deg med de vakre rosa rosene (selv om du måtte kjøpe dem selv , pytt pytt)
Klem fra Ingunn :)

Bustenellik sa...

Gratulerer med 15 år! Det er ikke verst :-) Og det er jo tanken som teller da :-) Kjempeflott kort du hadde fått. Jeg blir så imponert over alt folk klarer!
Lykke til med den dumme tanna. Misunner deg ikke :-/
Klem

Blomsterpiken sa...

De er så fine de kortene!

Heldig du som fikk melk på bryllupsdagen, det viser nå i alle fall at du er gift med en MANN!

Ha en fortsatt fin uke!

Related Posts with Thumbnails