fredag 17. desember 2010

Dikt Surprise


Idag var det liksom litt bittelille-nesten-jul-snart-aften, så til fredagsmiddagen synes min kjære at det var på tide å smake på juleølet fra Frydenlund som ble kjøpt på taxfree'en for noen uker siden.

Boksen var rød og fin.



Men det som nok overrasket mest var diktet av Arild Nyquist som var trykket på boksen:

Åååå, julenisse
- send meg en regnfrakk uten huller!
Send meg en enkrones kulepenn full av blekk
og et skrujern jeg kan
reparere litt på verden med!



Dikter Arild har jeg hørt lese sine egne dikt flere ganger. Det var på 80-tallet. Men synes ikke alltid at jeg skjønte dem så godt (- men jeg var jo ung dengang!).
DETTE diktet hadde jeg sansen for.

Ha en fortsatt fin helg, - med eller uten øl, ......eller skrujern.



(Bilder lånt av beerdiva.com.au og, - ikke overraskende; Pondus.no)

1 kommentar:

Monica sa...

Liker at dere markerer bittelille-nesten-jul-snart-aften :) Håper den var fin (og hvilken aften blir ikke fin med et slikt fint dikt - og øl selvfølgelig) :)
Fortsatt fin bittelille-nesten-jul-snart-aften, og god helg! Klem

Related Posts with Thumbnails