torsdag 1. desember 2011

Gutta i karmen - 1

- Uæææ! Jeg er blitt snøblind!!!



- Å sier du?? Å ære for noe gæernt??
Du kan vel ikke værra snøblind. Du har jo vært i syden i flere månær nå. Og her hjemme ere jo ikke noe snø?!  Det er jo faderimeg over 10 varmegrader! Jeg så en mauer som kravla på benken der borte akkurat nå.



- Uææææ.......jeg ser bare hvitt. Det er hvitt overalt!



- Jammen fader! Det er jo bare hvitmaling. Vi ser de vi au. Slutt å jamre!


- ........hvitmaling?????? 





- Ja, hvitmaling. Demsomborher har bare malt kjøkkenet siden sist vi var her. Husæru ikke at det var så lysebrunt og fælt her før?

- Joa, det var brunaktig, men jeg trudde bare det var møkket, jeg. Jeg så stadig muselort på gølvet. 


- Nei, fader! Det vakke muselort, din nisse. Det var heil peppær fra fårikål'n de eter heile tida. Du, nå får du stå stille og holde smella på deg. Nå kommer dem for å eta igjen. Så ikke noe skravling i rekkene, guttær! 
Og hold lysa rett!






(For nye følgere: Disse rødkledde raringene dukket opp ifjor ved disse tider. De sier mye rart, og dersom de i dagene fremover skulle uttale seg på en måte som kan virke støtende, så håper Rosesommer at hun IKKE blir holdt ansvarlig for eventuelt upassende kommentarer fra denne gjengen. De er ikke til å styre! Jeg har til og med prøvd å trekke ut kontakten, uten hell......   Siste gang vi så dem var for flere måneder siden, i DETTE innlegget......)

9 kommentarer:

liven sa...

Takk for humor på morgenkvisten :o)

ha en fin dag!!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Gerregud for en gær'n gjeng! Det er best du ikke gjengir alt de sier, for i så fall må du kanskje mørkelegge dem! Hva med å prøve med litt julegrøt? Kanskje de rett og slett er sultne?!

Hyggelig at du vil delta på kalenderen min! Tenk, nå går det mot jul! Ha en super 1. desember!

Klem Cathrine :-)

Mette sa...

Det er ikke noe rart du ikke klarer a holde styr pa dem! Herlige er dem :-)

Drømmeskyen sa...

Passende eller upassende, helledussan for en herlig nissegjeng!:)

Klem fra Hilde

Line Elisabeth sa...

Hehe for noen søte nisser! Litt av en gjeng:)
Får nok mange koselige stunder med de i kjøkkenet:)

Ha en fin dag!
Klem Line E.

Barbros lille atelier sa...

Ha, ha, herlig innlegg!!
Kjempesøte nisser!

Klem

Shy sa...

Hihi! Nisseleven hos deg;)

Malu sa...

For noen herlige små frekke nisser :o)
Jeg tror jeg har noen slektninger av dem boende hos meg, men her i huset tryller de vekk ting og tang. Som rompa til marsipangriser, sokker og (stikkende) ull strømpebukser o.l.
Gleder meg til neste nisse-sprell.

Blogges :o)

Elin sa...

Herlige karer!

Related Posts with Thumbnails