tirsdag 6. desember 2011

Gutta i karmen - 6



- Moro! Kjempemoro!! Idag har det vært så gøy. Så mye å se på!!!


- Ja, åsså så mye rart dem sier. Han som ikke er så stor spør om alt mulig rart.


- Ja fader, jeg må si det har vært litt avveksling her idag. 


Vil du lese et Juletredikt?

- Husomborher fant på at hu ikke skulle kjøpe pepperkakene i år, hørte jeg! Dere så at hu laga deigen sjøl? 

- Å jada, men jeg veit ikke om hu syns det var så lurt. Denne pepperkakedame blei litt slapp i musklaturen, ser jeg.

- Huff, ja jeg hørte noe om halshugging og blod. Men så ble visst melisen bare rosa, så da så det ikke så nifst ut heldigvis.


- Og denne multikulturelle gjengen ser vel trivelig ut, gutter?!:



- Men fader. Hu derre tenåringen er ikke tam! Hu pøntær fint, men noen ganger tar det heilt a. Jeg hørte Husomborher fortelle ungane at for etpar år siden så hu på fjernsynet at på kjøkkenet hos Krompen på Skaugum hang det peppærkakedamer med BIKINI!! Og da veit du......




....Skulle nok sjekka bikinilinja si nå så seint på høsten den kakedama! Men hu var lekker bakfra. Brun nok, i hvertfall!:




- Men dere! Gutter! Se denne lekre kaka tenåringen laget til mamman sin, da! Den smelter nok et morshjerte. 


6 kommentarer:

Mette sa...

Ja, døm skravlær fælt døm i karmen :-) eeeelsker gutta og alle kommentarene deres!

-Sanna- sa...

Bakedag altså!
Skjønner godt at gutta i karmen hadde en trivelig dag.
Har ikke begynt å bake enda, jeg.
Kommer til å ta det svært så "kuli" i år, for vi reiser til Stavanger et par dager i jula og skal ikke ha noe besøk.
Mellomjula blir bare arbeid i gamlehuset. Kjøkkenet skal rives ut, alt det elektriske likeså.... Ugh, jeg gruer meg. Til helga begynner vi på soverommet.
Jeg har foressten glemt å fortelle deg, at vi har solgt huset, tror jeg. De nye eierne skal overta innen 1. mars. Og vi har sabla mye å gjøre i gamlehuset før den tid.
Blir matt bare av tanken.

liven sa...

Noen lekre pepperkaker :o)

ha en fin dag!

Elisabeth sa...

Haha, det går for seg, skjønner jeg. Godt at "gutta" vstadig er på plass og følger med.
Forøvrig må jeg si at kakene ble kjempelekre ;)

Shy sa...

Hahaha! Det er livleg hos deg:)

Nostalgia sa...

He,he, festlige pepperkaker :-) det er dårlig med baking her, spørs om det er bakeriet som må stå for baksten her i huset..
Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)
Klem, nostalgia

Related Posts with Thumbnails