søndag 28. november 2010

Jul på Rivieraen - Del 1

Vår herlige novembertur til Nice var en sommerlig opplevelse for oss forfrosne nordboere.


JEG gikk i sandaler, og Nice-damene gikk i boblejakker, skjerf og støvletter med tykke strømper trukket oppover knærne.
Andre antrekk forekom også:


JEG tenkte på hvilken uterestaurant vi skulle spise middag på om kvelden, og Nicefolk var opptatt av å henge opp lys rundt alle palmene for å få tent julegatene.


(Glemte visst å ta bilde av palmene med tusenvis av utente lysslynger, så viser dette deilige kakebildet istedet. Ingen som har noe imot det, vel?)


I et av kjøpesentrene var dette en del av juleutstillingen. Noen som vet hva denne damen symboliserer? En chic nissemor, kanskje?

Men denne veggen med sølvjulepynt skjønte jeg mer av. Men ettersom jeg reiste med bare en liten ryggsekk, så ville jeg ikke utfordre skjebnene ved å prøve å presse noen av disse glass-greiene ned i den.
Butikken hadde en tilsvarende avdeling med slike kuler i gull også.


Og hvor dyrker de egentlig røde juletrær?


Isbjørner inngår jo heller ikke i vår julefeiring.
Her i kjøpesenteret var det flere av dem.
Alle på størrelse med et menneske.
Denne hadde faktisk en unge i armene også.
Skjønner de ikke at det er NISSER som selger til jul??!?



Men DETTE glam-juletreet satte meg i julestemning, utrolig nok!
Det glitret og funklet noe voldsomt!


Flere franske juledekorasjonsbilder kommer senere. Tror hverken dere eller jeg orker mer nå.

Ha en fin adventssøndag!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jeg orker mer! Det er så morsomt å se på bilder fra tur, og dette var jo virkelig festlige bilder. Særlig disse glittertrærne. Utrolig kult :)

Ha en fin første søndag i advent kveld :)

-Sanna- sa...

Festlig julepynt.
Vet du ikke at røde juletrær vokser på bredden av Rødehavet?

ELIN sa...

Mye spesilet her ja, men veldig moro å se. Regner med dere hadde en flott tur! Klemmer fra Elin

Kreoline sa...

Godt å få litt varme i kroppen, tenker du har kost deg. Her var det mye jul for enhver smak. Håper alt står bra til med deg, klem fra Mona.

Ninas Interiør sa...

Å, så deilig å være på tur til et litt varmere sted! Mye fin julestæsj her.. Kanskje like greit å kun ha med ryggsekk!?... Hi-hi! Godt vi har forskjellig smak!

Ønsker deg en fin uke! Klem Nina

Related Posts with Thumbnails