tirsdag 30. november 2010

Pssst, det er noen her!!

"Øjjjj, guttær!"


"Det er noen folk her som står og glor og tar bilder!"

"Nå ser jeg dem å! Jeg kjenner dem ikke igjen.
Har du sett dem før?
Åsså så rotete det er her!"


"Nei, jeg har aldri sett de typene før, og i svarte, å ER det vi har kommi hen nå'a??!"

 "Vetta søren?! Det va'kke her vi var ifjor, ihvertfall. Men vi får bare værra glad vi har kommet fram. Vi er jo alt for seint ute! Det var jo om søndan' det var første søndag i advent."


"Åfyttirakkern. Bestandig er det jeg som må gå først! Jeg likær det ikke, jeg. Det er så mye nytt her atte."


"Å, hold smella på deg, din lille gnom. Du klagær du, men det er bestandig jeg som må bære sekken. Og hvis du tror det er noe stas å ha den ledningen opp i hekken, så får du tro omigjen!"


("Bare ikke den forbaska pære går igjen nå. For da blir det TREE gangen denna uka! Att dem aldri kan gjørra noe skikkelig.")


"Ja, ja, guttær. Vi blir vel mer kjent her etterhvert. For vi skal jo stå her en hel måned."

("Du, du, sjefen, pleier det ikke å henge sånne røde forheng.......sånne ...eh eh...julegardiner heter det, der vi skal stå, 'a??")



12 kommentarer:

-Sanna- sa...

Frisk igjen, hører jeg.
Du kan ikke pusse opp stua uten å underrette nissefar og hans undersåtter, vett'u !
Men det går seg vel te.....
Klem..

Monica sa...

Så flott nissestaken er! Var det den du kjøpte på Bohus? Som de hadde limt på lysene i fylla på? :) Ser kjempefin ut, så det tyder vel på at du fikk byttet den :)
Klem

RoseSommer sa...

Ja, jeg fikk endelig en som var ganske rett i lysrekka, så NÅ ble det jul hos meg også...

yesheimen sa...

He-he, koselig historie og flott adventstake. Ja du får bare se til å få hengt opp røde julegardiner, ellers tror jeg ikke de vil trives.

Klemmer fra Ann<3

Anonym sa...

Hehe...Du får jamen smil og latter fram , du , med din herlige, humoristiske skrivemåte og fine historier !
Kjempekoselig nisselysestake :)
Ha en nydelig dag ♥

Klem fra Ingunn :)

Ruter & Hjerter sa...

heheh:) Skjønn lysestake:) Minner om gode gamle dager:)

ELIN sa...

Hi hi, så herlige nisser - morsomt innlegg som fikk meg til å smile godt her i sofakroken. Ønsker deg en flott 1.desember! Klemmer fra Elin

Camilla sa...

En god latter forlenger livet. Jeg kommer til å leve til jeg blir 300år minst ;)
Samboern flirte godt da han leste det du skrev om julestjerne ikke viste vei til noen jomfru, ja for det stemmer nok, blir ingen hellige maria her nei ;)

Klem, Camilla.

Camilla sa...

Du, gi forresten en lyd om du kunne tenke deg en ny header ;) Det er bare å sende litt forskjellige bilder så skal jeg lage en ny til deg!

Bustenellik sa...

Haha, så herlig! Du er flink til å kople tekst og bilder :-)
Leste sykehusinnlegget ditt under her, og blir alldeles oppgitt. Er det mulig å surre så mye med piller? Det er jo skummelt! Håper du har kommet deg godt på bedringens vei :-)

En koselig tanke å tenke på de forventningene mamma sikkert hadde når hun broderte kalenderen min. Det har jeg ikke tenkt på før :-)

Ha en fin desemberdag!
Klem

himlaverket sa...

Hi, hi där fick jag mej ett fint skratt...
Du är för kul, du!!!
kram ullamaria

-Sanna- sa...

Takker for hyggelig kommentar.
Jeg flytter inn til deg, sporensstreks.....
For jeg og vil bli nabo med min yndlingsbutikk...
Og få 15 %...
Kommer etter jul.

Related Posts with Thumbnails