onsdag 3. november 2010

Porsgrund Porselen - SVALBARD FAUNA


Nå skal jeg vise dere noe dere sannsynligvis aldri har sett før:






Vår vertinne på Beitostølen sist helg serverte oss kaffe og kaker på et fantastisk servise som jeg aldri har sett før, enda jeg har vært nabo til Porsgrund Porselænsfabrik i årevis. Har du sett disse noen gang?? Søk på nettet gir heller ingen treff.


Serviset har samme fasong som Fjellflora-serviset, og skal bare ha vært i salg på Svalbard.
Ettersom vår vertinne har bodd der, så ble det ble kjøpt der for endel år siden.

Verdien på det idag?? Ja, den som visste.

Jeg drakk kaffe med stø hånd, og det eneste som kunne ta oppmerksomheten min bort fra det spennende serviset var den deilige nøtte/kremkaken som ble servert på det.
Dessverre har jeg ingen bilder av kaken, for 5 personer klarte å spise opp den svære kaken før jeg rakk å zoome inn.



6 kommentarer:

himlaverket sa...

Ja. så vackert porslin...
Så synd att vi inte fick se den goda kakan.
Älskar kakor ;)
kram ullabella

Anonym sa...

Så nydelig servise !
Tenker nok det er mange samlere som
ønsker seg det.
Kjekt at det blir brukt også. Mange ville
kanskje vært redd for å bruke noe så sjeldent !
Ha en fiiin dag.
Klem. Ingunn :)

sylvia sa...

hei på deg,
så vakkert et servis dette var,har heller aldri sett det,
moro med sånt som ikke alle har,
jeg har et servis fra PP som det er havfrue på. vakkert det å,sett det?
de produserte det bare noen år, jeg har kaffe og middag i det,liker det veldig godt, å passer her ved sjøen.
ønsker deg en nydelig dag vennen.
klem fra sylvia

Rose Garden Malevik sa...

FINT :)
Å en Amaryllis :)
Ha det gott
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin servis, djurmotiv är inte så vanligt att man ser. Och en amaryllis, det ska jag köpa mig en också. En så vacker och pampig blomma.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

For et nydelig servise, lekkert.
Har heller aldri sett det før.
Nydelige ting du vant hos Monica.
Da ønsker jeg deg også god helg.
Klem fra Mio

Related Posts with Thumbnails