tirsdag 2. november 2010

Til fjells

I helgen dro vi til Beitostølen for å hilse på familie og smake på rakfisken.

På søndag var været ganske bra, så vi kjørte et stykke inn på Valdresflya. Selv våre verter som bor på Beitostølen synes den kritthvite snøen i sollyset gjorde landskapet vakkert. En blir jo ofte litt blind for alt det fine en har rundt seg når en ser det minst 300 dager i året.


Båten BITIHORN foran fjellet Bitihorn.

Denne båten går til Eidsbugarden om sommeren. Dette er en fin tur som vi tok ifjor.
Vannet den går på heter Bygdin, og  se på dette lekre bildet under her, da! Lyst til å dra dit??:


Eidsbugarden
(Gå inn på Touristphoto hvis du vil se flere bilder herfra.)


Dette bildet har jeg tatt, da. Ikke helt topp kvalitet, men dere skjønner at naturen er storslagen, tenker jeg.

12. november arrangeres det visst et skirenn som heter Beitosprinten der oppe på Beitostølen. Ettersom jeg er lite sportsinteressert, så renner nok dette idrettsarrangementet forbi i stillhet på min TV, men inni disse hvite buene sitter sportskommentatorene og kommenterer skirennet. Så vet dere det, hvis dere ser skirenn på TV neste helg!


Valdresflya

Vårt vertskap har mange fine ting. Noen er gamle.




Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg så var jo RAKFISK ett av høydepunktene på turen vår. Det smakte så godt, og luktet så lite vondt. (Vertskapet hadde luftet ut før vi kom.)

Dette er min tallerken:



Og DETTE bildet har jeg lånt fra Aftenosten. Det viser hvordan noen av de 25.000 som besøker Rakfiskfestivalen på Fagernes neste helg vil flokke seg rundt smaksprøvene. Store telt er nå er satt opp for å gi ly til alle gjestene som spiser, drikker og ifølge lokalbefolkningen sloss der neste helg.



(Som jeg nå ser av dette bildet er dere bloggere kanskje ikke målgruppen for HVEM som liker rakfisk. Det var da voldsomt med gamlinger på dette bildet?!)

Idag blir det pizza til middag.

3 kommentarer:

-Sanna- sa...

Koselige bilder.
Har vært der !
Jeg liker rakfisk, er "gammel" og dermed i målgruppa.....

Ruter & Hjerter sa...

Dette så rikig så koselig ut:) Fiine bilder du deler med oss:) klem

himlaverket sa...

Så vilsamma bilder.
Fjället ser ut som en sockertopp...
Kramis Ullabella

Related Posts with Thumbnails