tirsdag 2. november 2010

Ut på tur? No way!!

Idag har det vært et forrykende vær på østlandet. OK, OK, kanskje ikke i nærheten av hva Vesterålen og Bodø-folk har opplevd de siste dagene, men allikevel....

Så da er det om å gjøre å kose seg inne, og være glad for at en har litt fine ting å se på.


Kjøkkenet vårt fikk nye gardiner for ikke så lenge siden, og blomstene viser seg fra sin beste side akkurat nå. Den hvite porselensskjermen over bordet har jeg tatt med meg fra barndomshjemmet mitt. Den hang i taket på rommet mitt, og hadde en tvunnet ledning; altså skikkelig gammel. Og sannsynligvis brannfarlig. Skjermen har fulgt meg når jeg har flyttet, og selv om det finnes mange fine lamper jeg kunne ønske meg, så blir den nok aldri byttet ut. Håper ikke jeg knuser den noen gang, for jeg har skallet i den noen ganger.
Wall Stickersen på bordet har jeg kjøp av Hilde Heimdal/Roka Design.


Bordet fikk jeg på et loppemarked. Får ikke bestemt meg for om bordplaten skal males.
Er det noen som har cafe-gardiner, og som irriterer seg på at de "sklir" på stanga inn mot midten? Jeg ha satt på gjennomsiktige, smale hårklyper på baksiden. Synes ikke, og tas kjapt av når jeg vil dra dem for.


Roser på tilbud like vi!!
Den hvite pelargoniaen fikk jeg som avlegger av min 90 år gamle onkel for 2 år siden. Den blomstrer flittig.


La på en ny duk. Må jo bytte på litt. Har så mange jeg liker. Og så er det vel på tide å hente posten?......


Og hva fant jeg i postkassen???!!! For litt siden vant jeg en giveaway hos Monicas Drøm.
Gjett om jeg var spent på hva som var i denne lekre pakken:


Utpakningen foregikk veldig, veldig forsiktig. Hyssingen fikk ny bruk:

(Miss Marple møter Lisbeth Salander-kind of look!)


Kortet fikk selvsagt plass på vår nye oppslagstavle.


Og ALT dette fikk jeg i pakken!


Det passet så bra hos meg alt jeg fikk, men en av fyrstikkeskene blir julegave til en snill tante!

Tusen, tusen takk, Monica!

7 kommentarer:

-Sanna- sa...

Så koselig du har det.
Og heldige du som vant alt det fine.....

Monica sa...

heihei :) Så fint at du likte gaven :)
Koselig kjøkkenkrok du har, fiiine blomster :)
Klem fra Monica (i Bodø hvor det ikke er sååå ille som det virker på værmeldingen - i dag kunne jeg til og med gå både til og fra jobb UTEN regnbukse og hette!) :)

sylvia sa...

hei.
så nydelig en gave du fikk,bloggverden er fantastisk,
fine koselige bilder fra ditt kjøkken, deilig å bytte om på duker av og til.
ønsker deg en god natt.
klem fra sylvia

Anonym sa...

Flotte bilder fra kjøkkenet ditt og så heldig du var meg gaven
Ha en herlig kveld videre
Jeg skal ut i vinden nå

Min stil sa...

Heisan du. Så masse fint du viser, og skal jammen si du er inne i en heldig modus, for du er også trukket ut som vinner av de hvite pulsvarmerne i min lille mini-give-away. Send meg adressen din, så sender jeg de i posten med en gang.
KLæmmer til deg fra Susanne

Lisemoren sa...

Så koselig det var på kjøkkenet ditt. Jeg likte godt kafe-gardinene dine, og bordet også.

Mye fint var det i pakken din også. Skal si det blir fint pakket inn også.

Klem fra Lisemoren

Anonym sa...

Så koselig du har det på kjøkkenet.Det er noe spesielt med pelargonier og du har så fine urner til dem !
Så spennende med pakke, da , og her ser jeg at du får enda mer.....
Ha en fin dag.
Klem fra Ingunn :)

Related Posts with Thumbnails