lørdag 23. oktober 2010

Dagens loppefangst

Det har vært lørdag i hele dag, og det har vært opptil flere loppemarked innenfor min aksjonsradius.
Men etter å ha forspist meg på reker, blåskjell og aioli hos naboen igår, så orket jeg bare å gå på ett. Og det åpnet igår, så idag var det bare påfyll og rester igjen. Men jeg gjorde et forsøk på å finne noen skatter allikevel.


Hva synes dere om disse? Det var bare 3 fruktasjetter, og de er litt slitt i gulldekoren, men jeg betalte bare 5 kroner stykket for dem, og de står nå på salongbordet og er virkelig koselige.


Krukken er en del av en baderomsserie. Har ting jeg liker på badet allerede, men skal nok få plassert den et sted.


Jeg har pyntehåndklehylle på kjøkkenet. Den bruker jeg som den skal brukes; det pene og rene pyntehåndkleet skjuler forkle, håndkle, plastposeholderen, m.m. 


Dette blå ble kjøpt i en bruktbutikk nylig sammen med 2 duker i samme serie.

Og jeg liker det godt, men skal bli koselig å skifte til DETTE til sommeren:





Det er helt og rent, og det skulle den snille selgerdamen ha 30 kroner for. Og da synes hun jeg skulle få med et påskehåndkle på kjøpet!!



Og for dere som synes jeg godt kunne strøket det for å vise det fram til dere; GLØM DET! Det skal vaskes og legges bort til vårsolen varmer oss en gang ut i mars/april. Derfor ser dere nå loppemarkedposeskrukkene etter at de har gjort nytte som innpakning rundt mine dyrebare fruktasjetter.

Og denne potteskjuleren likte jeg godt. (15 kr)


Men det er mer! Dette er vel en lysestake, og jeg mener å ha sett den i en butikk nylig? Jeg betalte kr 20.



Var det noe mer da? Å, jada. Det ble visst en liten trehylle også. Men den skal jeg vise fram en annen gang, for den må males. Og det frister ikke å holde på med sånt nå når temperaturen har falt så drastisk i Vestfold den siste tiden.

Værstasjonen har blitt skrudd ned fra sin værutsatte plassering ved uteplassen
og plassert under tak ved inngangsdøren.
Er ikke sikker på hvor mye VÆR den egentlig tåler :-)


Snøen som kom på torsdag vil liksom ikke gi slipp på overtaket den har over oss.


"Ha, ha, hadde du ikke skiftet til vinterdekk, du da?" sier den.
"Å, du husker ikke hvor du la stillongsen i mai, da du pakket den bort?".
"Å, jasså, du har ikke gå-innstillingen-for-glatt-føre inne? Hi, hi...."



Lyng som tåler en støyt har fått sin faste plass på trappa.


Men mine trofaste løvmunn står uberørte på sin plass og trosser frosten. Gjett om jeg er glad i dem!


Mer fuglemat er kjøpt inn idag, og veden ligger tørr og fin under tak. Og så skal jeg en snartur til Nice snart for å varme meg litt. Dette går nok bra. 

God helg!

10 kommentarer:

Gammel stil sa...

Sååå fint da:)

KLem:)

Anonym sa...

Nydelig ting du har kjøpt.
Tallerkene var nydelige!!!
Er det lenge til du reiser til Nice?
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem Mio

Guro sa...

Å så masse fint!!!! Utrolig hva man kan komme over på loppis :-)
Tusen takk for at du er med på candyen min som jeg trekker i kveld, har lagt 3 lodd i potten til deg.
Ha en herlig søndag.
Klem Guro

Lykkeliten sa...

Synes du har funnet veldig mye fint jeg!

Ha en fin søndag.

Klem Lykkeliten

Unknown sa...

Så mye fint du hadde funnet, selv om det var dag 2 ;-D
Fruktasjettene var nydelige og vitner om at de har blitt brukt og det er like morro som å finne noe som ikke en gang er tatt ut av esken synes jeg ;)


Klem fra Grete

June J. Larsson sa...

Jeg syns du har hatt en fin loppehelg jeg! Gjort flere gode kjøp, og pyntehåndklene vår kjempeflotte! Jeg falt spesielt for det med blå dekor som du har hengende opp nå.

Det er med deg som med de fleste andre av oss: Veden er trygt forvart og blomstene flyttet innomhus - mens vinterdekk får vente til snøen er et faktum! Slik er det nesten hvert år her ihvertfall. Merkelig det der...

Ser at du skal til Nice! Åååå, så heldig du er! Jeg var der for knappe to måneder siden, og skulle mer enn gjerne reise tilbake! Herlig by! Vet ikke om du har vært der før og er godt kjent..?...men siden du er "loppis-entusiast" som meg må du iallefall få med deg Marchè aux Puces som ligger rett inntil Le Port, den gamle havna i Nice....og selvfølgelig Marché à la Brocante som holde på Cours Saleya i gamlebyen hver mandag.
Riktig god tur når den tid kommer! Jeg må innrømme at jeg er bittebittelitt misunnelig! ;)

Ha en flott søndag! Håper dere har like nydelig vær som oss her ved Mjøsa!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

June J. Larsson sa...

Jeg er veldig dårlig på himmelretninger og orientering, men skal forsøke å forklare etter beste evne: marchè aux puces ligger på høyre side av Le Port når du kommer fra sentrum. På "Cannes-siden" om du vil.
Jeg tror adressen er Place Robilante, og vi fulgte en gate som het Rue Cassini fra indre del av havnebassenget, Place de l`lle de Beautè. Håper dette kan være bittelitt til hjelp iallefall! :)

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Siljes Hobbyrom sa...

SÅ masse fint du har funnet deg!!
Herlige de dukene, og fruktfatene også! ;)

Her måtte også vinterdekkene på, ellers hadde jeg ikke kommet meg av flekken.. Men regner med vi får litt mer høst før den trer i gang for fult :) (Håper i hvertfall)..

Heldige deg som skal til Nice :)

Ha en fin dag!
Klem

Mona Christin sa...

Loppis er morsomt. Har vært på et selv, men jeg fant ikke like mye som deg.

Mona C

Lisemoren sa...

Skal si du gjorde noen fine unn på loppis. Det er nå morro å gå på dem da. Jeg kommer aldri tidlig, når alle dytter og presser, for jeg liker ikke å stå tidlig opp, men det hender ofte at jeg finner noe likevel. Men jeg har bare vært på loppis to helger til nå, for det skjer så mye annet.

Vi fikk også snø her i Bergen på torsdag. Noe ingen trodde et øyeblikk på da det ble meldt. Dermed kjørte en haug med tullinger på sommerdekk og kaoset var et faktum. Så denne helgen kom ikke jeg meg så langt, men jeg har håp om farbare veier i morgen tidlig da.

Tenk at løvemunnene dine blomstrer like fint uansett vær og kulde. Det er jo helt utrolig, akkurat som om vinteren ikke angår dem (smiler) Rosene med snø på var jo også et syn da, så ranke og trassige under all snøen. Det er jo bare til å bli i godt humør av.

Ønsker deg en fin ny uke.

Klem fra Lisemoren

Related Posts with Thumbnails