mandag 25. oktober 2010

Kurv-innvielse

Hvis dere leste innlegget mitt igår hvor jeg nevnte kurv-impulskjøpet hos Othilie's Gårdshandel, så skal dere vite at jeg nå har tatt meg sammen og sendt kurven ut i kulden.


På rekkverket ved uteplassen får den i det minste henge nesten under tak, så den klarer seg nok der til snøen kommer for alvor, stakkars liten.


Hadde jeg vært flink tidligere i høst og samlet litt mose ELLER brukt en liten formue på å kjøpe mose, så kunne jeg dyttet det stilig rundt de sorte plastpottene som blomstene står i.  Men tuja får duge. Bare litt synd at selve kurven ikke synes ordentlig da. Søren å....!

(Blogger June skrev i kommentar til forrige innlegg at hun hadde maken og hadde einerkvister, mose og julestjerner i den til jul. Høres lekkert ut, så den får nok få lov til å komme inn igjen om noen uker.) 


Mens jeg var ute med saks og skamklipte kule-tujaen vår, så måtte jeg jo prøve om hjertene fra Othilie ble fine med litt grønt i.

Dette ble jo litt søtt?


Disse ble ikke like søte. Ser er ut som om det er tuja som er blitt satt i overfylte Bolivianske fengsel uten mat og drikke:


Får nok prøve ut noe annet i disse hjertene. Og finne noen spiker litt nærmere hverandre, kanskje?
(Eventuelle vellykkede forbedringsforsøk vil med stor sannsynlighet bli vist i bloggen.)


Og hva er så dette??

Da jeg reiste til Othilie's Gårdshandel i forrige uke, så var det egentlig for å kjøpe en tallerkenhylle til stua. Men på veien dit ville jeg besøke en dame jeg kjenner, og hun ble også med på butikkbesøk.

Men først måtte vi jo ha litt kaffe og en prat. "Hva var det du skulle kjøpe der?", spurte hun. Da jeg sa jeg hadde funnet ut at butikken hadde noen tallerkenhyller jeg skulle se på, så lurte hun på om jeg heller ville ha en gratis av henne!

Ikke nei i min munn. Hjemmelaget, akkurat passe størrelse og elegant som bare det!
At den var trehvit er jo ikke noe stort problem. Idag pusset min kjære av lakken, og jeg selv har gitt den 2 tynne, tynne lag med hvitmaling. Men huff, så lett det blir sig i malingen, enda jeg prøver å være lett på pekefingeren når jeg sprayer.

Etpar "strøk" til imorgen, så er den snart på veggen, tenker jeg!

Lånt av Mittrom.no

4 kommentarer:

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hihi :) Det ble kanskje litt mye på de siste ja. Less is more er det vel noe som heter :) Og de ville sikkert bli penere av å få henge litt nærmere hverandre også :)
Så heldig du var å få en tallerkenhylle! Jeg har en snekkermann, og ønsker at han skal lage en til meg etterhvert. Men jeg kunne tenke meg å ha 2 "gamle" til å henge på de 2 minste-jentenes rom etterhvert. Til å ha bøker osv i :)

Så fint innlegg du hadde under her om brystkreft og mammografi :) Tror nok mange gruer seg for en sånn undersøkelse, og dessverre lar være å gjøre det...

Ha en nydelig dag! Klem Anita

Unknown sa...

Kjempestilig kurv, den ble jo lekker på det hvite gjerde. Og hjertene var også nydelige. Og jeg ville ha plukket litt grønn mose i skogen og fylt de med det. Det er jo ikke snø i vestfold ennå ;)
Tallerkenhylle er så hyggelig å ha. Jeg har en arvet etter mamma, koselige minner.

Lisemoren sa...

Det ble veldig flott med lyngen i kurven din og tuja duger da like fint som mose. Det skal jammen jeg huske når jeg får dillet meg i gang med julepyntingen.

Klem fra Lisemoren

Anonym sa...

Hei.

Det er så gøy å oppdage nye blogger....Din er herlig og innleggene dine får meg til å le !Nå har jeg bare lest de to siste altså .
Legger meg til som følger , jeg , så kommer jeg tilbake ! Ser jo at du er kreativ og jeg ble sulten av å lese om maten du laget !
Ha en flott helg .
Klem fra Ingunn :)

Related Posts with Thumbnails