onsdag 27. oktober 2010

Osso Bucco

Jeg har flere ganger hørt snakk om en oppskrift som heter OSSO BUCCO. Kjøttet som brukes er kalv, og DET er jo ikke akkurat noe en finner på tilbud på Prix på en vanlig onsdag.

Men vi har en fin slaktebutikk i byen vår, og der har jeg fått kjøpt kalvelår i skiver. Idag skulle jeg prøve meg på denne oppskriften, og fant flere utgaver av den på nettet.


Vendes i mel, krydres og brunes.


Å, så flott dette kjøttet er!


Og det skal være vin i denne gryteretten.
Det var .......  fint.
Er denne vinen god, da tro??
(Åja, litt i gryte også, var det visst.)


Alt oppi!
Nå skal det stå nesten en time og putre.
Da får jeg vel bare sitte og vente så lenge.


Jammen går tiden fort. Nå er gryta så godt som ferdig. Nå skal den stå til imorgen, og den smaker deilig nå, men blir sikkert enda bedre imorgen. Det står i oppskriften at en skal servere pasta eller ris til den, men jeg fikk så lyst på potetmos. Det blir nok det til vår middag imorgen.


Og mens jeg er på kjøkkenet og har det så koselig, så steker jeg like gjerne et brett med knekkebrød i samme slengen.


Tralla la la la.....


Disse hjemmelagde knekkebrødene smaker så utrolig mye bedre enn noe jeg finner i butikken!

(Har du lyst til å lage Osso Bucco kan du søke på nettet, men vil du prøve "min" oppskrift så trykk HER. Jeg fant mange oppskrifter, og de varierte litt mht ingredienser. Den jeg valgte hadde ingredienser jeg faktisk hadde i skap og kjøleskap, og det er jo en fordel.

P.S. ....og vinen hadde jeg i kjelleren!)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nammenam, det så godt ut og at du koser deg gjør jo at maten blir ekstra god ;-D

Håper dere får en uforglemmelig middag!

Klem fra Grete

-Sanna- sa...

Jeg stikker innom til middag, - håper det er rester igjen.
Jeg fortjener litt god mat nå, etter den fæle maten i New York.

Min stil sa...

Oj, så spenende. Kanskje jeg skal forsøke meg på det en dag. Jeg er ikke akkurat den flinkeste kokken, men man kan jo forsøke.... eller så kan jeg jo tipse gubben om det, he he, han er nok litt flinkere på kjøkkenet en det jeg er.
Ha en fin dag.
KLæm Susanne

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Uhm.. hvor ser det lækkert ud.
Osso Bucco er min mands livret, det kunne være jeg snart skulle forkæle ham.
De knækbrød ser bare lækre ud.
Tak for opskrifterne.
Ha´en dejlig dag.
Knus Susi

Related Posts with Thumbnails